„Eltaláltam a falat. A 18-as kanyarban. Bocsánat srácok!” – hosszú ideje várt már rá, a debütálás azonban nem úgy sikerült, ahogyan azt Alexander Rossi eltervezte: az amerikai versenyző összetörte autóját idei első szabadedzésén.
„Mi a ****-t csinálsz? Majdnem összeütköztünk” – kiáltotta ingerülten Danyiil Kvjat, miután kis híján eltalálta Romain Grosjean Lotusát a második szabadedzésen.
„Milyen a tempóm? Miért nem beszéltek hozzám?” – kérdezte Sergio Pérez a Force India mérnökeitől, szintén a második edzés alatt.
„A motoron elszállt – gyertek értem a bokszutca végére!”
„A te hibád volt, Nico?”
„Err… mindent úgy csináltam, ahogy szoktuk!” – Nico Rosberg autójával problémák adódtak a start előtt, a Mercedes azonban gyorsan megoldotta őket, és első kérdésével legalább ilyen gyorsan megsértette pilótáját.
„Az autó forró! Kerüld a szélárnyékot, ha lehetséges.”
„Még valami?” – a McLaren már a futam elején figyelmezette Buttont, hogy gondok lehetnek versenyautójával, ő pedig a tőle megszokott fanyar humorral tette egyértelmű: vette az adást.
„Nem értem, mit csinált” – üzente Felipe Massa, aki első kerékcseréje után, a bokszutca elhagyását követően összeütközött Nico Hülkenberggel.
„Szerencsés volt, igaz?” – kérdezte Daniel Ricciardo, amikor beküldték a biztonsági autót, idő előtt véget vetve ezzel a verseny első etapjának, melynek utolsó köreiben az ausztrál gyorsabb volt a futamot vezető Sebastian Vettelnél, a kerékcserék után azonban ismét a német diktálta a tempót.
„Gyorsan srácok, gyorsan!” – kiáltotta kétségbeesetten Hamilton, amikor autója elkezdett rendetlenkedni a szingapúri éjszakában. A Mercedes végül nem tudta megoldani az erőforrással kapcsolatos műszaki hibát, így a címvédő kiesett.
„Kár. Úgy érzem, megvan a tempónk a győzelemhez”
„Mi is úgy éreztük, hogy ezzel a stratégiával nyerhetünk is” – a Mercedes és Hamilton párbeszéde, miután egyértelművé vált, hogy az említett műszaki hiba a futam feladásához is vezethet.
„Szurkoló a pályán! Szurkoló a pályán!” – kiabálta Vettel, amikor meglátta a pályán sétáló nézőt a 13-as és a 14-es kanyar között. A behatoló miatt ismét beküldték a biztonsági autót, ami újfent inkább a Ferrari pilótájának a malmára hajtotta a vizet. És bosszúságot okozott Ricciardónak.
„Dörzsöld a hasad és üsd a tenyered” – a kiábrándult Button üzenetei eddig is a mókásabbak közé tartoztak, Szingapúrban viszont mindent vitt a brit világbajnok; erre az angol mondókára például akkor zendített rá, amikor a csapat ismét közölte vele, milyen problémákkal küzd autója.
„Mindent bele kell adnod Kimi, mindent, amit csak lehet!” – adta ki az utasítást a Ferrari finn világbajnokának, miután Nico Rosberg közelebb került, és a biztonsági autós fázis után egy ideig veszélyt jelentett harmadik helyére.
„Tudhattam volna, hogy dilis…” – Button panasza, miután ütközött Pastor Maldonadóval, kinek agresszív manővereire és baleseteire utalt.
„Max pozíciócsere!”
„Nem!”
„Max, csak csináld…” – a Toro Rosso és Verstappen vitája, miután az istálló a csapattárs elengedését kérte a fiatal hollandtól. A 17 éves tehetség végül nem tett eleget az utasításnak, a leintés után pedig az alakulat is igazat adott neki.
„Hihetetlen… varázsoltál!”
„Forza Ferrari [énekelve]! Nagyszerű versenyt nyertünk” – a Ferrari gratulál, majd a futamgyőztes, Vettel egy rögtönzött karaoke-előadással válaszol.
„Itt ragadtam, a motorom leállt!”
„Rengeteg pozíciót nyertünk! Az autó nagyon jó volt” – Verstappen első idézett üzenete a start után, köszönetnyilvánítása pedig a leintést követően hangzott el; ez a párbeszéd talán mindennél jobban szemlélteti, milyen kalandos versenyt futott a fiatal pilóta.