Maximális teljesítmény

Maximális teljesítmény

A múlt héten már megkezdte a felkészülést a hétvégi Veszprém Rallyra a Matók Ádám-Szabó K. Tián duó. Az Országos Rally Bajnokság 3. állomásán ismét a 8-as kategória győzelméért száll harcba a magyar első osztályú rallysport legfiatalabb pilótája, egy Honda Civic Type-R volánja mögött. Ugyanis ha most ismét az első hely boldog tulajdonosaként tér haza, akkor nehezen megközelíthető előnyre tesz szert kategóriatársaival szemben.

A 19. Valvoline Veszprém Rally keretein belül július 13-14-én róhatják majd a kilométereket az indulók – 10 szakaszon, több mint 470 versenykilométert kell majd teljesíteniük. A murva és a forróság igencsak megnehezítheti majd a versenyzők dolgát. A szélsőséges körülményekhez való alkalmazkodás érdekében múlt pénteken, a kánikula közepén teszteltek Ádámék. A helyszínt az ORFK RSZKK tanpályája biztosította, ahol a veszprémi helyzethez hasonló terepen gyakorolhattak a Tobak Team Hungary versenyzői.

 

Matók Ádám: Túl vagyunk már két futamon az Országos Rally Bajnokságban, s elmondhatom, hogy nagyon jól érzem magam ebben a közegben. Nagyon tetszenek az ellenfelek, örülök, hogy nagyobb autókkal tudunk meccselni. Már a szezonkezdet előtt is az volt a tervünk, hogy felvegyük a leggyorsabb elsőkerekesekkel a versenyt, s ennek szerencsére eleget is tudunk most tenni. Bükfürdőn és a Mecsek Rallyn is kategóriagyőzelmet szereztünk, így 100%-os a mérlegünk, aminél jobb debütálást nem is kívánhattunk volna magunknak. Titkom nincs erre, úgy vagyok ezzel, mint Rodolfo: ,,Csak a kezemet figyeljék!”.

Azért mentünk ki múlt héten tesztelni az ORFK RSZKK tanpályára, hogy megtaláljuk a Honda megfelelő beállításait a murvára. Bükfürdőhöz hasonló programokat fogunk használni, de igyekszünk minél pontosabban belőni a veszprémi pályákra az irányvonalat. A Hoffer Zsolt által kidolgozott, tempós tanpályán rengeteget tudtunk gyakorolni. Tökéletes felkészülést kínált nekünk a helyszín a Veszprém Rallyra. A versenyen azonban be kell osztanunk az autó erejét és vissza kell fognunk magunkat, hiszen most egyetlen célunk lehet: a biztos célba érkezés. Az összes összkerékhajtású kocsi el fog menni előttünk, figyelnünk kell majd a pálya állagára, a kövekre, s nem lesz szabad rátámadnunk az erősebb autókra, mert azzal csak tönkre tennénk a Hondánkat. Ha most is el tudnánk hozni a maximális pontot, akkor gyakorlatilag Aradon már bajnoki címet ünnepelhetnénk.

Szabó K. Tián: Nagyságrendileg eddig 3-400 kilométert mentünk murvás pályán, viszont a Veszprém Rallyhoz hasonló terepen csak egyszer, a 2011-es Mikulás Rallyn. Ott sajnos nem volt szerencsénk, hiszen már a futam elején eltörött a féltengelyünk és így sok információt sem tudtunk begyűjteni azokról a szakaszokról.

A beállításainkon nem kellett sokat változtatni, mindössze csak keményítettünk rajtuk egy picit, nap végére pedig a tökéletes megoldást is megtaláltuk. Jó gyakorlásnak találtam a múlt heti tesztet, hiszen nem kisebb a célunk most, mint hogy újra kategóriagyőzelemmel térjünk haza Veszprémből. Ez azonban nem lesz egyszerű a pályák jellegzetessége, alattomossága és a kiszámíthatatlan nagy kövek miatt. Remélem, hogy az időjárás is kedvezni fog majd nekünk, s nem csak öröm-, hanem esőtáncot is járhatunk majd a leintés után.

Forrás: Megaphone TPM / Horváth Judit

A cikk folytatódik..! kattintson ide!