F1
2016. január 14. csütörtök, 13:56
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Scuderia Ferrari S.p.A.
Noha Bernie Ecclestone októberben bejelentette, hogy az olasz gumicég lesz továbbra is az F1 kizárólagos partnere 2017 után, Paul Hembery szerint ennek még nem született írásos nyoma.
A nyár és a kora-ősz egyik slágertémája volt, hogy melyik abroncsgyártó fogja ellátni termékeivel a csapatokat a 2017-19 közötti időszakban. A sportággal jelenleg is szerződésben álló Pirelli volt az egyik kandidáló, míg az F1-ből 2006 végén kivonuló Michelin a másik, Bernie Ecclestone viszont az Orosz Nagydíj előtt adta a közvélemény tudtára, hogy a már eddig is megbízható munkát végző olaszok nyerték a tendert.
Azóta viszont nem történt előrelépés az ügyben, a Motorsport Világtanács decemberi ülésén sem esett szó a Pirelliről. „A megegyezés már megtörtént a FOM-mal, ezt Oroszországban jelentették be, ezt követően pedig az ügyvédeken volt a sor” – nyilatkozta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója az Autosportnak. „De még mindig a szerződésajánlatra várunk az FIA-tól, amely ügyben még nem történt előrelépés. Azt vártuk, hogy korábban meg fog történni, most pedig várunk, és meglátjuk, mi fog történni a következő hónapokban.”
A Pirelli továbbra is folytatja a felkészülést a 2017-es szezonra, és akkor életbe lépő – ugyan még nem teljesen tisztázott – szabályváltozásokra. „Természetesen a tervek szerint készülünk 2017-re – nincs rá okunk, hogy ne folytassuk a munkát. Igaz, ott a hivatalos megegyezés hiányában bármelyik fél elállhat a szerződéstől.”
A 2017-es szabályok legújabb tervezete szerint az F1-es autók csak 3 másodpercet fognak gyorsulni a korábban elképzelt 5-6 helyett – Hembery cáfolta, hogy a gumik nem tudnának megbirkózni az aerodinamikai módosítások jelentette kihívásokkal.
„Októberben, novemberben, és egy kicsit decemberben is tárgyaltunk erről a technikai munkacsoporttal. Azt kérték, álljunk elő a terheléshez kapcsolódó adatokkal, és némi hamis információ került nyilvánosságra azzal kapcsolatban, hogy ne tudnánk 50-60%-kal növelni a terhelést, de természetesen tudnánk” – mondta Hembery.
„Egyedül változtatni kell a működési körülményeken, beleértve a gumik levegőtartalmát. Nagyobb átmérőjű abroncsoknál nagyobb a levegő mennyisége, ez esetben pedig annak nyomására kell odafigyelni. Tudom, hogy sokan azt gondolják, a nagyobb nyomás teljesítményvesztéssel jár, de a valóság az, hogy ha 60%-kal növeljük a terhelést, jobban a földhöz nyomjuk a gumikat, a nyoma mégis ugyanolyan marad.”
„Ez a zavar a kommentároknál is tetten érhető volt, az igazi probléma, viszont az összteljesítmény lesz. Az emberek még mindig 4 másodperces gyorsulásról beszélnek 205-höz képest. Az erőforrások biztosan javulnak majd, ahogyan az aerodinamika is, a gumikkal egyetemben pedig az öt másodperc is nagyon valószínűnek tűnik” – tette hozzá a brit.