Autó
2015. október 2. péntek, 20:39
A Volkswagen csoport márkái között a Skoda inkább szól az átlag európainak, mint a kényelmi extrák és a kifinomult technikák rajongóinak. Azonban az idők láthatóan változnak, mert a kereslet megkövetelte, hogy az erősebb motorok mellett a 4×4-es, robotváltós csúcsgépek is megjelenjenek a kínálatban.
A nemrég bemutatott Octavia RS eddig csak elsőkerekes változatban, kézi váltóval készült, de megfelelve az igényeknek rövidesen a szalonokban is megjelentik az Octavia RS 4×4 is.
A kizárólag kétliteres, turbós benzinmotor mellett ráadásul a dízel erőforrás is választható lesz, így mindenki választhat a neki legjobban tetsző megoldások között. A hátsókerekek bevonása ráadásul a menetdinamikának is jót tett, hiszen az első kerekek a 300-320 Nm feletti forgatónyomatékkal már nehezen birkóznak meg. A 230 lovas TSI mellett bemutatkozó 184 lóerős, 380 Nm-es dízel így 7,6 másodperc alatt eléri a százas tempót, a végsebesség pedig 228 km/h. A fogyasztás a gyári adatok szerint 4,9 liter, bár ez az adat azért némi fenntartással kezelhető. A vételár az elsőkerekes 9,3 milliós összegéhez képest már 10 millió felett landol.