Megjelent az Autósport és Formula Magazin legújabb száma

image

Már kapható az AFM, Magyarország autósport magazinja, amely ezúttal is szállítja az F1 Racing, a világ leghíresebb Forma-1-es magazinjának legérdekesebb cikkeit, emellett a hazai illetve egyéb nemzetközi szériák eseményeiről és résztvevőiről beszámolókat közöl.

Hogyan készül fel két év kihagyás után Kimi Raikkönen a 2012-es F1-es szezonra? A lap részletes beszámolóval jelentkezik a finn világbajnok fizikai felkészüléséről, melyet a téli időszak alatt kell betartania. Pat Symonds technikai analízise ezúttal a padlólemezekkel foglalkozik részletesen. Az AFM technikai rovatából megtudható, hogy milyen erők hatnak erre az alkatrészre, hány elemből áll, és miért ez az egyik legfontosabb tényező egy F1-es versenygép tervezése és építése közben.
A magazinból fény derül arra, hogy kik azok a pilóták, akik a legtöbb rajt-cél győzelmet aratták, miért lesznek sokkal lassabbak 2012-ben a kerékcserék, és mekkora utat járt be Sebastian Vettel azóta, hogy 2011-ben másodikként ért célba a Brazil Nagydíjon. Az F1 Racing azt is megvizsgálja, volt-e a tavalyi Red Bull RB7-es modellhez fogható domináns versenygép a száguldó cirkusz elmúlt 25 éve alatt. Egy elemzésben a szerkesztők arra keresik a választ, eljön-e végre idén Fernando Alonso ideje. A spanyol azt gondolja, igen, sőt arról is vall, hogy a Ferrari volánja mögött szeretné befejezni pályafutását.
Christian Hornert, a Red Bull istálló csapatfőnökét ezúttal az olvasók és a rajongók faggatták. Kiderül, hogyan tartotta meg a békének legalább a látszatát két pilótája között, mit gondol Kimi Raikkönen visszatéréséről, és aktív versenyzői pályafutásáról is szó esik. Az Autósport és Formula Magazin olvasói megtudhatják, mivel foglalkozik manapság Eddie Irvine, mi a véleménye a Forma-1 jelenlegi állásáról, fejlődéséről és többek között a DRS rendszerről. Hogyan tölti mindennapjait egy milliomos üzletember, nem mellesleg playboy, és miért nem lehetett soha világbajnok a Ferrarival? A meglepő válaszok a magazin hasábjai közt keresendőek…
Idéntől öt évre a közszolgálat kezeibe került a száguldó cirkusz közvetítési joga. Az MTI, az m1 csatorna, az MR1-Kossuth, MR2-Petőfi rádió, az MTI, a Duna televízión és a hirado.hu egyaránt jelentkezik majd Forma-1-es műsorral, híradásokkal és egy elődjénél merőben más programtervezetet szeretne megvalósítani az új stáb, mely két régi motoros mellett új tagokkal is bővült. Dávid Sándor Különvélemény rovatában ezúttal egy kis történelemidézést tart, mely szintén a Forma-1 Magyar Televízióra való visszatérése alkalmából vált aktuálissá.
Nico Rosberg kétség kívül az egyik legtehetségesebb és leggyorsabb versenyző a mezőnyben, futamot azonban még mindig nem tudott nyerni. A következő szezonban az aktív pilóták között ő lesz a legtöbb F1-es rajttal rendelkező pilóta, akinek még nem sikerült felállnia a dobogó legfelső fokára, de ez semmilyen szinten nem zavarja a németet, sőt ösztönzőleg hat rá. Ezzel kapcsolatos véleményét osztja meg rajongóival a Mercedes GP versenyzője.
Természetesen az AFM beszámol a nemzetközi autó- és motorsport eseményekről, így a Dubai 24 órás versenyről, a Formula Toyota, Formula Ford, Andros Trophy, Formula 2, WTCC, Indycar történéseiről, Michelisz Norbert pedig nagyinterjút adott a magazin munkatársának jelenlegi életéről, múltjáról versenyzői felemelkedéséről, csapatáról és jövőbeni terveiről is. A MotoGP-ben is javában zajlik a felkészülés az új szezonra. A Ducatisok a Winter Wrooom-on vettek részt a Ferrari munkatársaival egyetemben, míg a CRT-csapatok és a Moto3-as istállók folyamatosan tesztelik motorjaikat.
Az idei Dakar Ralit is hatalmas érdeklődés övezte, és az AFM is kiemeltebben kezelte idén a versenyt. Bebizonyosodott, hogy Stephan Peterhanselnek majdhogynem mindegy, milyen autót raknak alá, ő mindig képes a győzelemért harcolni, még inkább meg is szerezni azt, ezúttal nem Mitsubishivel, hanem Minivel. A magazin részletes beszámolóval jelentkezik továbbá a Monte-Carlo Raliról, ahol Sebastien Loeb dominanciájának töretlensége legalább annyi rajongót lombozott le, mint amennyit feltüzelt. Nem maradnak jelentés nélkül a hazai motorsport követői sem, hiszen a Szilveszter Rali összefoglalója mellett több magyar versenyző is nyilatkozik tavalyi élményeiről és idei terveiről.
A 116 oldalas kiadvány előfizetési ajánlatát ezúttal a szokásosnál is jobban érdemes megfontolni, hiszen a mindenkinek járó Tonino Lamborghini ajándékcsomag mellett két szerencsés egy-egy értékes Thomas Sabo karkötőt is  megnyerhet.