Megvan a Ferrari kerékcseréinek a titka

image

A Ferrari csapat az idei szezonban mindenkinél gyorsabb a bokszmunka tekintetében, ami egy kisebb technikai fejlesztésnek köszönhető.
 
A spanyol Marca értesülései szerint a Ferrari Kínai Nagydíjon bemutatott egyedülálló 2,4 másodperces kerékcseréje mögött a kerékanya és a légkulcs innovatív dizájnja áll, ahol a legfontosabb az, hogy a kerékanya mostantól a keréktárcsa része. Ennek következtében a szorulásmentes kerékanyát a szerelő egyetlen mozdulattal képes az egész abronccsal együtt eltávolítani a kerékagyról. Korábban a kilazítás és az eltávolítás két külön mozdulat volt. Ráadásul további előny, hogy a kerék felhelyezése során nem kell külön feltenni az alátétet és a kerékanyát a tengelyre, mert az már az új abroncs szerves részét képezve fent van az abroncson, így a szerelőnek nincs más dolga a kerék felhelyezését követően, mint megnyomja a légkulcsa gombját.
 
Ezt a megoldást egyébként a tavalyi szezonban a Mercedes csapat mutatta be, tökéjre azonban úgy tűnik, hogy a maranellói gárdának sikerült fejlesztenie. A spanyol lap szerint azonban nincs megállás, mert a Red Bull, a McLaren és a Lotus is gőzerővel dolgozik azon, hogy hogyan is lehetne még tökéletesebbé tenni a kerék és a kerékanya közös egységé való integrálását.