Motor
2016. június 6. hétfő, 15:54
A pénteken elhunyt spanyol motoros csapata, a SAG Team közleményben tudatta, mit sikerült kideríteniük a telemetriai adatokból. Nem műszaki hiba idézte elő a tragikus kimenetelű bukást.
Luis Salom a Moto2-esek pénteki második szabadedzésén szenvedett halálos balesetet a barcelonai 12-es kanyarban. Abban a versenyzők nagy része a felvételeket elnézve egyetértett, hogy szokatlan bukásról volt szó: sokan műszaki hibára gyanakodtak. A spanyol motoros alakulata, a SAG Team vasárnap alaposan megvizsgálta a Kalex telemetriai adatait, és arra jutottak, hogy ennél sokkal egyszerűbb magyarázata van az esésnek.
Az istálló által kiadott közlemény szerint Salom a második edzés első etapjában futotta meg addigi legjobb köridejét, amely után bement a bokszba, hogy lecseréljék a hátsó gumit. Nem sokkal később ismét kihajtott a pályára, a baleset pedig a kivezető körén következett be az ominózus 12-es kanyarban.
A telemetriai adatok alapján a versenyző 6 km/h-val lassabb tempóval érkezett meg arra a pontra, ahol általában fékezni szokott, ezért kilenc méterrel később húzta csak be a fékkart – ahol normál esetben már el is szokta engedni azt –, hogy megfelelő sebességet vihessen át a kanyaron. Csakhogy azon a ponton van egy kis egyenetlenség az aszfalton: a bukkanó, az éppen akkor történő fékezés, valamint a korábbi gyorsköre során az első gumira gyakorolt nyomás együttesen tapadásvesztést eredményeztek, amely a kívülről szokatlan bukáshoz vezetett.
A balesetet magát tehát ezek a tényezők okozhatták, ez azonban önmagában még nem lett volna halálos kimenetelű. A 12-es kanyarban – amelyet az eset után már nem is használtak a hétvégén – igen kevés a bukótér, s mivel a lelátók miatt nincs is lehetőség annak növelésére, egy plusz védőfalat helyeztek el ott. Ha Salom egyenesen abba csapódik bele, vélhetően megúszta volna a történteket, ám balszerencséjére a motorja épp előtte csúszott bele, a pilóta teste pedig épp a védőfalról visszapattantó gépnek ütközött.
Arról egyébként majd csak az asseni hétvége során döntenek, hogy a következő években is a Formula-1-ből ismert „sikános” nyomvonalon mennek-e, mindenesetre Carmelo Ezpeleta szerint ebben az esetben néhány módosítást is végre kell majd hajtani a pályán.