F1
2015. augusztus 4. kedd, 08:00
Szerző: Strommer Benjamin
Ha a Red Bullra gondoltál, te is a rajongók többségébe tartozol. Egy felmérés megkérdezettjei ezt a nevet mondták legtöbbször a szponzorok közül, az élmezőnyben a Shell és Martini is.
A kérdést az F1-es versenyzők szervezete, a GPDA, valamint a motorsport.com hírportál által összeállított kérdőívben tették fel, amelyre összesen 130 ezer válasz érkezett a világ 194 országából. A megkérdezett rajongóknak öt Formula-1-ben érdekelt szponzort kellett megnevezniük.
Ezek 46 %-ában szerepelt a Red Bull, amely tizedik éve két saját csapattal rendelkezik a királykategóriában, valamint négy egyéni és négy konstruktőri világbajnoki címet is nyert – az eredmény tükrözi, milyen hatékony a cég marketingstratégiája. A Red Bull 19 %-kal kapott többet, mint a második helyezett Shell. Figyelemreméltó, hogy a harmadik helyen a Marlboro áll, annak ellenére, hogy logói hosszú évek óta nem jelenhetnek meg az autókon. Érdemes megemlíteni, hogy mindkettő a Ferrari szponzora. Egy újabb szponzor, a Santander a hatodik helyen áll, míg 13 % magát a Ferrarit nevezte meg.
A motorsportban nagy múlttal rendelkező, Formula-1-be a Williams oldalán tavaly visszatérő Martini is dörzsölheti tenyerét, ugyanis az alkoholmárka érte el a negyedik helyet, holtversenyben a Mercedes üzemanyag-szponzorával, a Petronasszal. A hetedik helyre, a Santander mögé ért be a Pirelli, amelynek neve minden autó abroncsain ott virít, valamint több nagydíjnak főtámogatója is.
Az első tíz márka listája:
1. Red Bull
|
46 %
|
2. Shell
|
27 %
|
3. Marlboro
|
24 %
|
4. Martini
|
22 %
|
4. Petronas
|
22 %
|
6. Santander
|
20 %
|
7. Pirelli
|
14 %
|
8. Ferrari
|
13 %
|
8. Mercedes
|
13 %
|
10. Rolex
|
11 %
|