Mercedes: Az az átkozott gumikezelés

Lewis Hamilton és Nico Rosberg a Német Nagydíjat az ötödik és kilencedik helyen fejezték be a Nürburgringen.

Miután a pole pozícióból indult, Lewis Hamilton az ötödik helyen ért célba, annak ellenére, hogy 15 körrel a leintés előtt még a 10. helyen állt. Az ötödik helyet Lewis az utolsó körben szerezte meg, amikor az első szektorban megelőzte Jenson Buttont.

Nico Rosberg a 11. helyről kezdte a versenyt és a 49. körben a 16. helyen állt, amikor megkezdte utolsó etapját a lágyabb keveréken.

Az utolsó 11 körben Nico hét helyet javított és ugyanolyan sebességgel haladt, mint az élen állók.

Nico kilencedik helyének köszönhetően a csapat továbbra is második helyen áll a konstruktőri bajnokságban.

Lewis Hamilton:
„Nehéz verseny volt. Nem jól rajtoltam és a Red Bullok sokkal gyorsabbak voltak, a harmadik helyre estem vissza. Szenvedtünk a második szett abronccsal, amely befolyásolta a verseny további alakulását. Csalódás ez, mivel a csapat keményen dolgozik és jó munkát végez. Jó autónk van, de valamiért nem működik a melegebb időjárásban. Dolgozni kell rajta, a mai nap pozitívuma, hogy egy jó stratégiával és jó kerékcserékkel sikerült megszerezni az ötödik helyet és továbbra is második helyen állunk a konstruktőri bajnokságban. Remélhetőleg jobb esélyünk lesz a következő versenyen, de most kemény munka áll előttünk.”

Nico Rosberg:
„Nem volt jó vezetni ma az autót. Sokat szenvedtünk a hátsó abroncsokkal, ezért nem tudtunk az élen állókkal harcba szállni. Habár jobban alakult a helyzet, amikor a lágyabb keveréket megkaptam és tudtam nyomni, legalább néhány pontot szereztünk. De jobban meg kell ismerni az új abroncsokat, mert gy tűnik, hogy az új konstrukció felkeverte kicsit a dolgokat, különösen a meleg időben. sok munka vár ránk a következő hetekben, Magyarországra jó formában kell érkezni.”

Ross Brawn, csapatfőnök:
„Első gondolatunk ma az operatőr, akit egy elszabadult kerék talált el a boxutcában. Szerencsére nem szerzett komoly sérüléseket, de ez az eset újra emlékeztet mennyi veszély rejtőzik sportunkban és jelzi, folyamatosan kell a biztonságot javítani. A mai versenyünk két részre osztható. Az első részben ismét problémát jelentettek a gumik – különösen a keményebb keverék – és teljesítményünk ennek eredményeképpen visszaesett. Azonban amint egy kicsit csökkent a hőmérséklet és a dolgok megnyugodtak, mindkét pilóta megfelelő sebességgel tudott menni, képesek voltak előrébb kerülni a mezőnyben. Lewis és Nico az utolsó körig nyomták és jutalmat nyert elkötelezettségük és elszántságuk. Egy ponton úgy tűnt, nem sok mindent tudunk ma délután elérni, így természetesen megkönnyebbülést jelent a 12 megszerzett pont. Folyamatosan azt mondtuk, hogy még kérdéses, milyen a teljesítményünk melegebb időben és a mai verseny megmutatta, dolgoznunk kell még. Nagy lépést tettünk előre Bahrein és Barcelona óta, ahol nagyon szenvedtünk a melegebb időben és teljesítményünk sokat javult ehhez képest. De még nem tudjuk a szombati sebességünket vasárnap minden időjárási körülményben futamgyőzelemre váltani. A három hetes szünet Magyarországig lehetőséget biztosít arra, hogy átgondoljuk, milyen fejlődést érhetünk el a gumikezelésben, valamint tovább fejleszthetjük autónk teljesítményét.”

Toto Wolff, Mercedes-Benz Motorsport, elnök:
„Valódi karakterépítő délutánunk volt itt, a Nürburgringen. Egyik pilóta sem talált megfelelő tapadást a futam első felében a keményebb keveréken és hasonló tapasztalat volt ez, mint a szezon eddigi részében. Sikerült a futam második felében jobban teljesíteni és eredményünk egészen elfogadható azt követően, ahogyan az első 30 kör után álltunk. Mindkét pilóta jó munkát végzett, a maximumot kihozta ma az autóból. A sikeres silverstone-i hétvége után úgy tűnik, mintha teljesen mások lennénk. Tovább kell dolgozni a gyárban, pontosan kielemezni teljesítményünket és keményen dolgozni, mert tudjuk, hasonló hőmérsékletre számíthatunk Magyarországon is, mint itt.”
Formula.hu