F1
2016. augusztus 1. hétfő, 18:22
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Hiába kötelezték el magukat a szabályok egyszerűsítése mellett, a Mercedes csapatvezetője szerint még mindig nem tiszta, hogy az FIA milyen kihágást pontosan milyen szankcióval sújt.
Évek óta kritikák érik a versenybírók következetességét a közvélemény részéről, hiszen egyes esetekben eltérő büntetéseket osztanak ki látszólag azonos vétségekért. A Német Nagydíj hétvégéjén Nico Rosberg Max Verstappen ellen bemutatott előzési manővere élesztette fel újra ezt a témát, a németet ugyanis 5 másodperces időhozzáadással sújtották a Red Bull leszorításáért, miközben egy hónappal ezelőtt, az Osztrák Nagydíjon Lewis Hamilton ellen elkövetett hasonló megmozdulásáért 10 másodpercet kapott.
Az ügyben most Toto Wolff is megszólalt, aki mihamarabbi egyértelműsítést szeretne azok után, hogy az ő versenyzője mostanság kétszer is megjárta az ilyen szituációkkal, mások hasonló tette azonban észrevétlen maradt. „Folyamatosan előfordul, hogy valakit leszorítanak a pályáról. Egyesek büntetést kapnak miatta, mások nem. Ezt értem a következetlen büntetések alatt. De hogy mi erre az orvosság, azt nem tudom. Mindannyian kemény versenyzést akarunk látni, és én az öt másodperces időhozzáadást is elfogadhatónak tartom, viszont fontos lenne tudnunk, hogy milyen esetekért milyen büntetés jár.”
Eközben a Red Bull csapatvezetője, Christian Horner arra célzott, hogy Rosberg hockenheimi manőverében némi szándékosság is lehetett. „Vitatható, hogy mennyire volt ez versenybaleset. Ha tényleg blokkolt volna mind a négy kereke és egy kis gumifüstöt is hagy maga után, akkor talán megúszta volna. Viszont úgy tűnt, mintha lelassítana, majd pedig tovább akarna menni egyenesen, mintha csak Köln felé tartana, és valószínűleg ezzel hívta fel magára a versenybírók figyelmét” – elemezte a helyzetet némi élcelődéssel fűszerezve Horner.