Mi köze Maldonado támogatójának a Lotus anyagi problémáihoz?

Pastor Maldonado (Fotó: Moy / XPB Images)

Pastor Maldonado (Fotó: Moy / XPB Images)

Az enstone-i alakulat több beszállítójának és partnerének is tartozik – például a Toyotának, amiért számos F1-es csapathoz hasonlóan használatba vette kölni szélcsatornáját –, Belgiumban pedig a korábbi tesztversenyző is jogi eljárást indított a csapat ellen, ami ennek folyományaként csak késve távozhatott a futam helyszínéről. Nemrég kiderült, augusztusban a Forma-1 Menedzsment első embere fizette ki a dolgozókat, könnyítve ezzel a Lotus meglehetősen nehéz helyzetén.

Az egyik leghitelesebb forrásnak számító Autosport magazin most újabb részleteket közölt a nyilvánossággal: információik szerint a Lotus egyik főtámogatója, a PDVSA (vagyis a venezuelai állami olajvállalat) 50 millió dollárral tartozik az egyletnek. Ezt a pénzösszeget július végén, avagy augusztus elején kellett volna elutalniuk az arany-feketéknek, a csapat venezuelai versenyzőjének jövője azonban érvényes szerződése ellenére is kérdésessé vált, miután a Lotus tárgyalásba kezdett a Renault vezetőivel. A franciák a hírek szerint nem ragaszkodnak Maldonado megtartásához.

A szponzor által visszatartott pénzösszeg problémája értelemszerűen kapcsolódik a ki nem fizetett partnerek és beszállítók problémájához, a Lotus ugyanis a PDVSA pénze nélkül nem bírta törleszteni fennmaradó adósságait. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy a Renault és a franciák által favorizált Romain Grosjean egyik fő támogatója a Total nevű olajvállalat, a venezuelai céggel való együttműködés folytatása esetén tehát adott esetében érdekellentét alakulhat ki.

A Renault az Autosport információi szerint már keresi a megoldást, és a Total, valamint a PDVSA vezetőivel is felvette a kapcsolatot, hiszen a további intézkedések előtt mindenképpen tisztázni szeretné a helyzetet az érintettekkel. A lap úgy tudja, az ügy hamarosan megoldódhat, a franciák ugyanis valószínűleg tiszteletben fogják tartani Maldonado 2016-ra érvényes szerződését (aminek felbontása további pereskedést, és adott esetben anyagi veszteséget jelentene), tehát az arany-fekete alakulat felvásárlása esetén sem változtatnak a jelenlegi pilótapároson.

Forrás: www.telesport.hu – RSS