Mi lesz veled, Lotus?

Pastor Maldonado (Fotó: xpbimages.com)

Pastor Maldonado (Fotó: xpbimages.com)

Monzában mindkét autójukat elveszítették az első körben történt koccanások miatt, s miután a Force India mindeközben mindkét versenyzőjével pontot szerzett, az indiaiak 13 pontos előnyre tettek szert a Lotusszal szemben. Mindez pedig annak ismeretében, milyen gyenge formában kezdték Nico Hülkenbergék az idényt, igencsak aggasztó lehet az enstone-iak számára. Főleg úgy, hogy ők mindeközben az év közepén szép lassan „elfelejtették” fejleszteni autójukat az anyagi problémáik és a jövőjük bizonytalansága miatt.

Miközben a csapat továbbra is arra vár, hogy a Renault véglegesítse terveit, s valóban felvásárolja őket, műveleti mérnökük, Alan Permane elárulta, az idei versenygép fejlesztésével már nem is igazán foglalkoznak. „Most már inkább a 2016-os autóra fókuszálunk. Még van pár apró elem. Az első szárnyunk például új koncepció volt Spában és Monzában, és kisebb dolgokon még javítani fogunk, kipróbálhatunk egy-két dolgot az idei autón. De a legtöbb tervezés alatt álló dolog már a következő évre készül, és idén csak azért használjuk, hogy még jobbá tegyük őket. A jelenlegitől viszont ezek igencsak eltérő tervezések, szóval inkább a zajló projekthez vannak. Nem lesz tehát nagy fejlesztésünk már idén, de valójában az év ezen szakaszában már senki sem fejleszt annyit” – fogalmazott a szakember az F1i-nek.

Permane ugyanakkor azt is kiemelte, hiába maradnak el a fejlesztések, ettől még lát esélyt a Force India legyőzésére. „Nem tudom, miért ne tudnánk megcsinálni. Remek eredményt értek el Monzában, talán kicsit szerencsések is voltak, de hét futam még hátravan, és elég sok időnk van arra, hogy visszavágjunk nekik” – jelentette ki.

Más kérdés, hogy istállóját jelenleg a riválissal való küzdelemnél komolyabb problémák is foglalkoztatják. Egész pontosan azok az anyagi nehézségek, valamint az ezekből adódó peres ügyek, amik fejlesztési programjukat is újraírták.

A csapat ellen legutóbb Nagy-Britanniában a legfelsőbb bíróság is eljárást indított, mivel elmaradtak a munkabérek utáni adózással. Egyelőre nem kizárt, hogy a bíróság végül csődeljárás alá vonja őket. Az ügy tárgyalására hétfőn került volna sor, ám a meghallgatást végül a csapat kérésére szeptember 18-ára halasztották. Ezzel is időt próbáltak nyerni jövőjük tisztázásához, valamint a Renault döntéshozatalához.

Matthew Carter, a csapat ügyvezető igazgatója az Autosportnak elmondta: „Senki sem szeretné, hogy meginduljon a csődeljárás, ezért csak biztosítanunk kell, hogy az embereinket kifizessük, és mindenben a megfelelő módon járjunk el. Mindenki, így a részvényeseink is ugyanazt akarják. Akárhogy is, de túljutunk ezen az időszakon” – fogalmazott. Majd megerősítette, a Charles Pickel való ügyüket már végleg megoldották – peren kívül.

Noha bajos ügyeik miatt állandó találgatás folyik arról, egyáltalán be tudják-e fejezni az évet, Federico Gastaldi csapatfőnök kijelentette, nincs veszélyben indulásuk a következő versenyeken – annak ellenére sem, hogy az előttük álló hónapok a sok utazás miatt igencsak megterhelő lesz számukra anyagi szempontból. „Mindent elterveztünk, mi is úgy tekintünk előre, mint bármelyik másik csapat. A szállítmányunk egy része már el is ment Szingapúrba, a hoteleket, a repülőjegyeket már lefoglaltuk. Mit mondhatnék még?” – kérdezett vissza a Motorsport kérdésére az argentin. „A következő hetek úgyis ugyanúgy zajlanak majd, mint ez: csak akkor azt kérdezik majd, elmegyünk-e Japánba. Itt vagyunk, és ha az emberek találgatnak az anyagi helyzetünkről, azzal mi nem tudunk mit kezdeni. Úgyis csak azt hallják meg, amit akarnak. Nem tesznek jót nekünk a pletykák, de azt is megértem, hogy fel kell tenni ezeket a kérdéseket.”

A csapatvezető azt ugyanakkor elismeri, nehéz hetek várnak rájuk – kiváltképp úgy, hogy mindeközben azt várják, miként is dönt majd a Renault. „Nem lesz könnyű. De dolgozunk tovább. Ez a Renault döntése lesz. Mi mindent megteszünk azért, hogy megtörténjen a dolog, de rajtuk áll, nem rajtunk. Nem próbáljuk elhitetni, hogy ugyanolyan költségvetéssel rendelkezünk, mint a Mercedes, a Ferrari vagy a Red Bull. Viszont egyet azért elmondanék: nem vagyunk annyira távol attól, hogy (a pályán) versenyre keljünk velük.”

Forrás: www.telesport.hu – RSS