A középcsapatnál úgy gondolják, hogy a Hungaroring egyedi kialakítású, szokatlanul durván csipkézett rázókövei okozhatták Nico Hülkenberg elsőszárny-leválását és balesetét a Magyar Nagydíjon. A német versenyző első vezetőszárnya a verseny 43. körének elején, a célegyenes végén, közel maximális sebesség mellett szakadt le és tört ripityára, miközben az autó nagy sebességgel az aszfaltozott bukótér végén található gumifalnak csapódott.
„Ezekben a percekben is vizsgáljuk, hogy hogyan és miért szakadhatott le, de szerintem köze lehet az egyedi erőhatásokhoz, amik az itteni rázóköveken érik az autót” – jelentette ki Otmar Szafnauer, az istálló ügyvezető igazgatója. „Semelyik másik pályán nincsenek ilyenek, és a Ferrarinál szintén volt egy elsőszárny-leválás [Kimi Räikkönen autóján az első szabadedzésen]. Kimi még egy orrkamerát is elveszített a futam alatt.”
Ahogy arról korábban beszámoltunk, magánál a Force Indiánál sem Hülkenbergé volt az első eset, hogy az autó egyik alkatrésze ezen a hétvégén egyszerűen megadta magát – a gárda másik autóján, Sergio Pérezén, a jobb hátsó felfüggesztés lengőkarja mondta be az unalmast még a pénteki nap folyamán. Miként Hülkenberg elsőszárny-leválása, úgy ez utóbbi is hatalmas balesethez vezetett, hiszen Pérez fejtetőre állt a versenygépével.
Szafnauer szerint ezekre a problémákra nem lehetett előre felkészülni, ám az könnyedén biztosítható, hogy ne fordulhassanak elő újra: vagy strapabíróbb alkatrészeket kell gyártani, vagy a pályán kell változtatni… „Az ittenihez még csak hasonló helyen sem tesztelünk soha, úgyhogy nem csinálhatod azt, hogy tesztelsz, aztán meg azt mondod, hogy majd minden rendben lesz [Magyarországon]. Velünk még sosem fordult elő ilyesmi [mint ezek a műszaki hibák].”
„Vagy a pályát változtatják meg, vagy mi változtatunk az autón, hogy igazodjon a helyszínhez, valamelyik a kettő közül” – folytatta a szakember. „Ami minket illet, mi biztos, hogy meg tudjuk oldani a dolgot, és amikor visszajövünk ide, már megbízhatóak leszünk. A lengőkart már megerősítettük, és a szárnyat is meg fogjuk.”
Miután Hülkenberg kiesett, a Force India elővigyázatosságból Pérez első szárnyát is kicserélte, ám hiába, ugyanis a mexikói (beeső fékpedál miatt) később szintén feladta a futamot. A silverstone-i alakulat a szezon felénél az ötödik helyen tanyázik a konstruktőrök világbajnokságában 39 ponttal.