A 2020-as tokiói olimpia eredetileg
tervezett megnyitójának napján, július 24-én elindult a Magyar Olimpiai Csapat
új szurkolói márkájának kampánya. A Magyarockat a Kincsem Parkban Vékássy
Bálint, a Magyar Olimpiai Bizottság főtitkára mutatta be a sajtó képviselőinek.
Az új brand szlogenje: Mi vagyunk.
A rendhagyó, piknik-jellegű sajtóeseményt Kulcsár
Krisztián nyitotta meg. A MOB elnöke köszöntőjében emlékeztetett, hogy
ezen a napon Tokióban lenne a helye az olimpiai családnak. Az egyéves
halasztásból adódóan azonban adta magát az eredetileg tervezett megnyitó
napjára meghirdetett kampányindítás. A sportvezető elmondta, hogy a szervezet
főtitkárával már 2017 tavasz óta tervezik az új szurkolói márka bevezetését és
megvalósítását, a sokrétű előkészületek mintegy három évet vettek igénybe,
emellett hosszú távra terveznek. „Egész életemet az olimpia jegyében töltöm,
akár vívóként, akár sportvezetőként, most a MOB elnökeként. Ezt az új márkát
szinte édes gyermekemnek tekintem, és örömmel látom azt az értéket, amit ki
lehet belőle hozni” – fogalmazott az olimpiai ezüstérmes, világbajnok
párbajtőrvívó, majd köszönetet mondott a sajtóesemény helyszínének otthont adó
Kincsem Parknak.
Az ötletekben és koordinációban meghatározó
szerepet vállaló Vékássy Bálint azt mondta, fiatal korától
irigykedve nézte más nemzetek megjelenésének meghatározó elemeit, mint például
a hollandok narancssárga színe, a franciák gall kakasa, vagy a kanadaiak
juharlevele. Ezek jelentősen inspirálták abban, hogy a magyar embereknek is
legyen egy jól beazonosítható nemzeti szurkolói márkája, ami esetében a Magyar
Olimpiai Bizottságnak kell élére állnia. Hozzátette, hogy Rióban, a tömegből
karakteresen kitűnő világoszöld színű sportruházat alapján fel lehetett ismerni
a magyar csapat tagjait, „kiviláglottak a magyarok”, ami további jó
példával szolgált, így azt meghagyták alapszínnek.
A MOB főtitkára hangsúlyozta, hogy a külső
megjelenésnél is fontosabb az olimpiai eszme egyik alappillére, az
összetartozás ügye, amit a szurkolói márka is hivatott lenne képviselni.
„Mindeki a magyaroknak szurkol, mi vagyunk a magyarok, és ez az eszme
egyesíteni tud klubszínre, vallásra, bőrszínre való tekintet nélkül. Ennek
szeretnénk az élére állni. Ezek olimpiai értékeket közvetítenek. Ennek
érdekében új csapatlogót terveztettünk, új felületeket hoztunk létre, mint a
magyarock.hu, de megtalálhatóak vagyunk a Facebook-on, a YouTube-on és az
Instagramon is. Ebből is látszik, hogy ketté vált az olimpiai bizottságunk
kommunikációja. Célunk nem csak a sporteseméneken, hanem a mindennapokban is
jelen lenni, ezért saját márkájú, utcai ruházat létrehozásán is dolgozunk, amit
ötkarikás minőségben Kínában fognak legyártani, ezek az üzletekben ősztől
fognak megjelenni.
„Célunk az is, hogy az olimpiai mozgalom
évszázados üzeneteit is átadjuk a fiataloknak. A Nemzetközi Olimpiai Bizottság
az új, trendi sportágak és versenyszámok olimpiai programba kerülésével tudja
ezt biztosítani, mi az új szurkolói márkánkkal is szeretnénk ezt megoldani. A
megcélzott korosztályunk a 16-35 évesek. Ezt tudomásul kell venni. Ezért mi
például a számukra elérhető okostelefonos megoldásokkal, az online világ
lehetőségeivel készülünk, ennek megfelelő kreatívokat gyártunk, de
óriásplakátokon is meg fogunk jelenni. 166 sportolót és 11 civil embert
fotóztunk le, akkikel indítjuk a kampányt. Többéves távlatban gondolkozunk,
legalább a párizsi, 2024-es olimpiáig. Szeretnénk megmutatni az
embereknek, hogy mi mindent jelent nekünk az olimpiai eszme, és szeretnénk
elmondani – sportolóknak és szurkolóknak egyaránt – hogy itt vagyunk, veletek
vagyunk, egyek vagyunk, és készen állunk bármilyen akadály legyőzésére, nemcsak
a következő olimpiáig tartó úton, hanem minden nap” – fejtette ki a MOB
főtitkára.
Vékássy Bálint megerősítette, hogy a
sportruházatok tekintetében továbbra is az Adidas a MOB hivatalos partnere, „ez
remélhetőleg Párizsig is így marad”.
A Magyar Olimpiai Csapat új arculatáról a MOB
közgyűlése a 2019. november 30-ai közgyűlésén kapott
tájékoztatást.
Filozófiánk:Nincs te és én, csak mi. Magyarok. Győztesként, vesztesként, pályán,
lelátón is egyek. A Magyarock a Magyar Olimpiai Csapat, a sportolók és a
szurkolók közös céljának a jelképe, amiért mindannyian félretesszük a
különbségeinket, hogy az egyetlen fontos dolog miatt egyesüljünk: a magyar
sport szeretetéért. Mi vagyunk a sport. Mi vagyunk a teljesítmény, mi vagyunk a
mérce. Mi vagyunk a #magyarock.
Forrás: