F1
2016. június 25. szombat, 08:36
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
Sokat lépett előre a wokingi F1-es istálló és bár jelenleg messze vannak az élcsapatoktól, egyetlen lépés választja el őket attól, hogy a világbajnoki címért harcoljanak.
A McLaren-Honda előrelépéseiről sok véleményt hallhattunk már ebben a szezonban, az látszik, hogy 2015-höz képest javultak teljesítmény és megbízhatóság szempontjából is, de a topcsapatoktól továbbra is messze állnak. Az Autosport közölt egy cikket a wokingiak fejlődéséről, amelyben felhívja a figyelmet néhány dologra.
Először is, tavaly volt olyan versenyhétvége, hogy a tempót tekintve csak a Manort tudták megelőzni, a Sauber is többször eléjük került. Ehhez képest idén az utóbbi négy futamból háromszor befért a Q3-ba Fernando Alonso, ezek között pedig Kanada is szerepelt, ahol tavaly egészen botrányos hétvégét teljesített az istálló.
A szakportál egyébként a Szocsiban futott köridőket hasonlította egymáshoz, mivel ott fél éven belül kétszer szerepeltek a csapatok ugyanazokkal a gumikkal. Itt a Manor javult a legbrutálisabbat (4,3 másodpercet), de a második a McLaren volt két másodperccel – többet fejlődtek az élcsapatoknál, a középcsapatokhoz képest pedig hatalmasat javultak. Például a Williamshez képest több, mint egy másodpercet ledolgoztak a tavalyi hátrányukból, bő fél másodpercet a Toro Rossóhoz és a Force Indiához képest, de a Ferrarin is hoztak közel öt tizedet.
A megbízhatóságot tekintve is nagyot fejlődtek, ugyan még mindig ők használták fel a legtöbb alkatrészt a motorhoz (38-at), de ez nem sokkal több, mint a Ferrari 31, vagy a Mercedes 30 alkatrésze – 2015-ben sorozatos meghibásodások jellemezték őket.
A legnagyobb hátrányuk jelenleg tisztán a motorerő, a végsebesség. Az energia-visszanyerő rendszerük jól működik, de egyszerűen kevés az erő, amelyet nem lehet semmivel kellően ellensúlyozni – viszont a Honda éjt nappallá téve dolgozik ennek megoldásán továbbra is. Eric Boullier szerint az erő jönni fog, ez pedig hatalmas lökést adhat nekik, ugyanis amíg gyenge a motor, addig a beállítások és az aerodinamika is ezt követi. Magyarul úgy kell beállítani az autót, hogy ezt az erőhiányt valamelyest ellensúlyozni tudják máshol, így pedig értelemszerűen abban sem jó most a McLaren, amelyben alapvetően az lenne.
Boullier hozzátette: a Mercedes arra építi az autóját, hogy bombaerős a motorja, nekik egyelőre ennél sokkal nehezebb dolguk van. Azonban amint meglesz a szükséges erő, azonnal kihívókká válhatnak.