F1
2015. december 21. hétfő, 19:51
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Daimler Media Site
Az F1 folyamatosan fejlődő sportág, ezért nem meglepő, hogy a köridők évről évre javulnak: 2015-ben néhol egészen jelentős ugrás történt, de voltak pályák, ahol lassultak az időeredmények.
A V6-os, hibrid korszak második évébe lépett 2015-ben, ezért természetes, hogy a technológia kiforrottabbá és megbízhatóbbá válásával a köridők is javultak az új szabályrendszer első szezonjához képest. A vezető német szaklap, az Auto Motor und Sport a kvalifikációs és versenyben futott körök változását elemezte, ebből szemezgetünk.
Ami az időmérőt illeti, átlagosan 0,519 másodperc javulás történt minden egyes nagydíjon. A legnagyobb ugrás a szingapúri kvalifikációt övezi, ahol 1,696 szekundumos gyorsulás következett be, de ebben nagy szerepet játszik a pályavonalban történt módosítás is. Ugyanez igaz a Brazil Nagydíjra is, ahol az időmérős körök 1,259 másodpercet lassultak, csak azért, mert új, magasított rázókövek kerültek egyes kanyarokba.
A versenyen futott leggyorsabb körök terén átlagosan 0,350 s javulás történt. A legnagyobb mutatóval, 1,533 másodperccel az Ausztrál Nagydíj bír, hiszen itt a V6-os korszak legelső versenye volt a viszonyítási pont, amely még nagyon sok újdonsággal bírt a csapatok számára. Montreal és Monza is sokat gyorsult 2014-hez képest, Sanghajban, Spában, Interlagosban és Abu Dhabiban azonban lassulás történt.
Az AMuS megvizsgálta a csúcssebességeket is: itt 18-ból 13 futamon sikerült megdönteni az előző évi értéket. Az ausztrál és orosz versenyeken 11 km/h pozitív előjelű változás történt.