F1
2016. április 30. szombat, 09:32
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
A GPDA egy utolsó próbálkozással még megkísérelte megakadályozni a 2017-ben érkező szabályváltozásokat, de a jelek szerint a levelük süket fülekre talált a legutóbbi gyűlésen.
Az F1 Bizottság a hét folyamán végre döntött az aerodinamikára és a motorokra vonatkozó 2017-es szabályokról, amit a Motorsport Világtanács véglegesített is, így immár semmi nem állhat az átfogó újítások útjába. Nem mindenki van azonban meggyőződve arról, hogy az átalakulás a várt eredményekkel jár majd, ezen álláspontját pedig több versenyző is kifejezte az elmúlt hónapokban. Ezen vélemény szerint az autók hiába válnak gyorsabbá, a versenyzés nem lesz jobb, hiszen a túlságosan megnövelt aerodinamikai leszorítóerő nehezebbé teszi majd az autóknak egymás követését.
A szabályok megvitatásáról szóló keddi gyűlésre a pilóták érdekvédelmi szerve, a GPDA egy levelet is eljuttatott, amelyben még egyszer hangsúlyozták, hogy szerintük nem a csapatok, az FIA és a FOM által preferált irány a helyes a sport számára.
„Jean (Todt) megkért minket, hogy mondjunk véleményt arról, szerintünk milyen irányba kellene haladnia a sportnak” – árulta el Jenson Button, aki a GPDA egyik elnökeként ténykedik. „Írtunk is egy levelet, amit felolvastak a keddi gyűlésen.”
Bármi is állt abban a levélben, az F1 Bizottság a végső megállapodás kapujában már nem visszakozott, így jövőre külsőben jelentősen megváltoznak majd az autók. A szabályok egyik kritikusa, Lewis Hamilton szerint ez annyira rossz irány, hogy már csak a reménykedés maradt hátha a versenyzők számára, amit mostanában igen sokat gyakorolhattak is.
„Ugyanaz a helyzet, mint az új időmérő-rendszerrel volt. A mérnökök tudják, hogy mi fog történni, mi pedig csak remélhetjük, hogy mégis ennek az ellenkezője fog beigazolódni” – fogalmazott a brit, aki mindig is a csaták híve volt a versenypályán.
Ám nem minden versenyzőnek egyezik a véleménye a szabályok irányát illetően. Fernando Alonso szerint összességében pozitívum lesz, hogy a pilóták végre jobban odatehetik majd magukat a pályán, és azt sem kell tragédiaként felfogni, ha éppen lecsökken – a jelenleg egyébként rekordokat döntögető – előzések száma, hiszen az előző évtized bizonyította, hogy nem a sok előzés a feszültség kulcsa.