A címvédő múlt vasárnap idei 6. és pályafutása 39. futamgyőzelmének örülhetett, azzal pedig, hogy ismét ott lehetett a legjobb három között, beérte Ayrton Sennát, aki Forma-1-es pályafutása során szintén 80 dobogós helyezést szerzett. Hamilton ezzel az örökranglista negyedik helyére lépett, nála és a háromszoros brazil bajnoknál ugyanis csak Fernando Alonso (97), Alain Prost (106) és Michael Schumacher (155) látogathatott el többször az eredményhirdetés helyszínére.
Hamilton szombaton elhódította a pole pozíciós trófeát, eddig ugyanis 10 rajtelsőséget szerzett, nála többször tehát már senki sem tud az élről startolni a 19 futamos versenyévad során. Spában egyébként zsinórban hatodszor állhatott a rajtrács élére, ami saját rekordot jelent, sőt Michael Schumacher 2000/2001-es sorozata óta nem volt ilyen erős széria. A rekordot ezen a téren Senna tartja, aki az 1988-as Spanyol Nagydíj és az 1989-es Amerikai Nagydíj között nyolcszor diadalmaskodott az időmérőn.
Belgiumban Nico Rosberg ért célba másodikként, a Mercedes tehát megszerezte idei hetedik kettős győzelmét. A német pilóta számára ez volt a 36. dobogós helyezés, amivel utolérte a Graham Hillt, aki hosszú pályafutása során szintén 36 alkalommal került be a legjobbak közé (ők a 22. helyet foglalják el az örökranglistán). A leggyorsabb kört is a német futotta meg, azaz már csak eggyel marad el Hamiltontól: a brit idén négy alkalommal teljesítette a futam legjobb körét.
A Mercedes pilótái mögött Romain Grosjean ért célba, aki a 2013-as Amerikai Nagydíj óta nem lehetett ott a legjobb három között, most viszont megszerezte Forma-1-es pályafutása 10. dobogós helyezését. Ezzel egyébként nyolcadik azon a listán, ami a jelenlegi mezőny tagjainak dobogós pozícióit számlálja.
Miközben a francia könnyeivel küszködött, Vettel dühöngött: jobb hátsó abroncsa ugyanis az utolsó előtti körben robbant szét, ezzel pedig elveszítette a biztosnak tűnő harmadik helyezést. Balszerencsésen sikerült tehát a német 150. futama, ami egyúttal a Ferrari 900. királykategóriás megmérettetése volt – az ő örömüket is ez a defekt rontotta el. Ráadásul a csapattárs, Kimi Räikkönen egy műszaki hiba miatt már az időmérő második szakaszában kiesett, így a mezőny végéről kellett felzárkóznia. Ő végül 7. lett. A vörösök tehát hat pontot gyűjtöttek az „ünnepi” versenyen.
Vettel a defekt miatt csapattársa rekordjának megdöntésétől is távol került: a német zsinórban 21 alkalommal szerzett pontot, azaz már csak hat futam hiányzott ahhoz, hogy utolérje Räikkönen csúcsát.
Hiába jött előre, Räikkönen sem lehetett teljesen elégedett, ez a hetedik helyezés ugyanis pályafutása leggyengébb belgiumi eredménye volt; természetesen azok közül a futamok közül, melyeken eljutott a kockás zászlóig.
Miután negyedikként ért célba, Danyiil Kvjat megelőzte csapattársát, Daniel Ricciardót a pontversenyben. Belgiumban viszont nemcsak a bikásoknál történt csere, hanem a Force Indiánál és a Williamsnél is. Az indiai egyletnél az idén legjobb eredményét szállító Sergio Pérez ugrotta át Nico Hülkenberget, a briteknél pedig Felipe Massa került Valtteri Bottas elé.
Az időmérő edzés után a McLaren-Honda versenyzői összesen 105 rajthelyes büntetést kaptak a különböző erőforrásegységek cseréi miatt (ezt egyébként a csapat vállalta, így ugyanis üzembe helyezhette nyolcadik hajtóegységét is), aminél komolyabb hátrasorolásos büntetéssel egyik istállót sem sújtották még a királykategória történelme során. Fernando Alonso és Jenson Button a futamon végül a 13. és a 14. helyet szerezte meg, azaz a csapat világbajnoki pontok nélkül marad, Spában pedig erre eddig csak négy alkalommal volt példa; legutóbb 1998-ban, amikor mindkét pilóta kiesett.