Megbukott a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) töréstesztjén a Forma-1-es Marussia istálló MR01 típusjelű új versenygép, így a különítmény az eredeti tervekkel ellentétben nem vesz részt az előszezon utolsó tesztjén, Barcelonában – értesült az automenedzser.hu.
A fennállása első két idényét Virgin Racing név alatt futó alakulat hétfőn késő este, hivatalos közleményben számolt be a fejleményről.
„Minden versenyautónak teljesítenie kell 18, FIA által megfigyelt tesztet ahhoz, hogy homologizált legyen. Bár az MR01-es 17 tesztet sikeresen teljesített, a szabályok értelmében minden egyes tesztet teljesítenie kell ahhoz, hogy tesztelhető legyen” – tudatta az orosz Marussia sportautó-manufaktúra fennhatósága alá tartozó együttes.
A töréstesztekre vonatkozó szigorúbb regula – amely miatt az MR01-es nem lehet ott a március 1-től 5-ig tartó barcelonai tréningen – az idei évadban lépett életbe. Nem a Marussia az egyetlen, akinek ez problémát okozott: a szintén 2010-ben debütált HRT idei modellje sem első próbálkozásra ment át az FIA-vizsgálatokon.
Timo Glock és az újonc Charles Pic idei autójáról egyelőre keveset tudni: az biztos, hogy az MR01-est is Cosworth-erőforrás hajtja, s mint kiszivárgott, az eddig bemutatott idei autók között kakukktojásnak számító McLarenhez hasonlóan a mérnökök nem lépcsős megoldással reagáltak az orrkúp-magasságra vonatkozó új előírásokra. Ez valószínűleg nem véletlen, ugyanis a Marussia tavaly óta műszaki szövetségben áll a wokingi csapattal.
„A csapat nem vesz részt ezen a héten az utolsó előszezonbeli teszten, Barcelonában, inkább arra összpontosít, hogy a hét végére újra megismételhető legyen a törésteszt” – áll az évadnyitó jerezi tréninget kihagyó, a múlt heti, barcelonai teszten pedig a tavalyi autót használó csapat közleményében.