F1
2016. március 23. szerda, 17:07
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: DPPI
Az F1-es motorgyártók közül a Renault rendelkezik a legtöbb fejlesztésre fordítható zsetonnal: mégsem vélik úgy, hogy ezek mennyisége arányos lenne az elérhető javulással. A Red Bull eközben bízik az év közbeni teljesítménynövekedésben.
Akárcsak az előző szezonban, a motorfejlesztésre felhasználható 32 zseton nem csupán az idénykezdetig vethető be, hanem egészen az évad végéig beoszthatók. A négy motorszállító eltérő stratégiát alkalmazott a tél folyamán: míg a Ferrari a 32-ből 23-at elhasznált, addig a Renault csupán 7 zsetonját vetette be, így a későbbiekben 25-ből gazdálkodhat. Az alakulat gyári csapata lecsúszott a pontszerzésről az Ausztrál Nagydíjon, de nem bíznak abban, hogy hátrányukból a zsetonok segítségével dolgoznak le jelentős részt.
„Felhasználhatsz sok zsetont, ami semmit sem jelent a köridő tekintetében – talán éppen ez történt az előző évben. Azt hiszem, az egész zsetonkérdést el kellene felejteni, és csakis a teljesítményre koncentrálni” – mondta Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. „A tervünk az, hogy több zsetont felhasználunk a szezon folyamán, amelyet már többször említettünk. Remélhetőleg működni fog, és a Renault gyári csapata, valamint Red Bull előnyére fog válni.”
Abiteboul szerint épp a téli fejlődésük bizonyítja, hogy a javulás mértéke nem feltétlenül arányos a zsetonok számával: „Azt hiszem, ez egy demonstráció lehet: kevés zseton felhasználásával remélhetőleg nagy lépést sikerült megtennünk. Ezzel bizonyíthatjuk, hogy nincs kapcsolat a zsetonhasználat és teljesítmény között.”
A partnercsapat, a Red Bull vezetője, Christian Horner azonban abban bízik, a Renault-motor következő fejlesztési csomagja, amelyet a Kanadai Nagydíjra tűztek ki, jelentős teljesítménynövekedéssel jár, és segít a Ferrarira való felzárkózásban.
„Úgy gondolom, egyértelmű, hogy fejlődést értünk el, különösen versenykörülmények között. Kvalifikáción kevésbé, de a versenyen kifejezetten így van. Ezért úgy vélem, ha sikerül megtennünk a következő lépést, amelyben mindannyian reménykedünk, akkor versenyképesebb pozícióba kerülhetünk” – idézi a motorsport.com a TAG-Heuer álnevet viselő motort értékelő Hornert. „A Ferrari nincsen óriási különbséggel előttünk. Ha továbbra is hajtunk, nem megvalósíthatatlan, hogy az év második felében harcoljunk velük.”