Nemcsak lassú a Renault, de még bakizik is

F1

2016. július 11. hétfő, 11:17

Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Renault

Jolyon Palmer büntetést kapott azután, hogy négy helyett három kerékkel indult el a bokszból. A csapat hibája után az autó is megállt – mind a kettő, ugyanabból az okból kifolyólag.

A szezon egyik legnagyobb – ha nem a legnagyobb – csalódása a gyári istállóval visszatérő Renault, amely anyagi gondokkal küszködő elődjétől, a Lotustól is jelentősen elmarad eredmények terén. Az év első tíz versenye alatt mindössze egyszer tudtak pontot szerezni, Kevin Magnussen Szocsiban elért 7. helyével. A Brit Nagydíjon rossz tempójukat egy bokszutcai malőrrel sikerült tetézniük, Jolyon Palmert jobb hátsó kerék nélkül engedték el a cserét követően. Bár azonnal megállt, az autót pedig visszatolták, stop-and-go büntetéssel sújtották miatta.

„Amikor kiálltam, hogy slick gumikra cseréljek, megkaptam a zöld jelzést az indulásra, de a jobb hátsóval még nem végeztek, mikor elindultam. Körülbelül egy percet veszítettem, aztán még egy 10 másodperces büntetést is kaptam veszélyes kiengedésért. Balszerencsés, ami történt, de a bokszutcában bárkivel megeshet” – idézi a Renault sajtóközleménye Palmert, aki nem tudta befejezni silverstone-i versenyét:

„Kiálltunk az autóval, mivel furcsa érzésünk volt a sebességváltó felől. Inkább elővigyázatosság volt, mivel ekkor már két kört kaptunk. Alaposan meg fogjuk vizsgálni a problémát. Nem ilyen eredményt akartam a hazai versenyemen. Várom a tesztelést a héten, és a következő nagydíjra fókuszálok.”

A Renault dupla kiesést szenvedett el a Brit Nagydíjon, ráadásul Magnussennek a másik autóval ugyanolyan meghibásodás miatt kellett feladnia. „Megpróbáltuk a tőlünk telhető legjobbat, de sajnos egyszerűen nem voltunk eléggé gyorsak ma. A verseny végén arra gyanakodtunk, hogy valami baj lehet a sebességváltóval, ezért elővigyázatosságból kiálltam az autóval. Nem ez volt a napunk, de áttekintünk mindent, és erősebbek leszünk Magyarországon” – ígérte Magnussen is.

Forrás: www.formula.hu – RSS