A már kétszeres világbajnok holland Max Verstappen csapatától ugyanakkor nem vonnak le ezért visszamenőlegesen pontot. A büntetés része viszont, hogy az istálló az engedélyezettnél tíz százalékkal kevesebb időt fordíthat szélcsatornás fejlesztésre az elkövetkező 12 hónapban.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) október 10-én jelentette be, hogy a Red Bull – és az Aston Martin – az elmúlt idényben megsértette a költségplafonra vonatkozó szabályt. Az FIA akkori közleménye szerint a Red Bull eljárási szabályt sértett, illetve kis mértékben költekezett túl, míg az Aston Martin esetében csak eljárási szabálysértést állapítottak meg a szakemberek.
Négy hete, a Szingapúri Nagydíj idején jelent meg a sajtóban több helyen, hogy két istálló túllépte a 2021-ben 145 millió dollárban meghatározott költségvetési plafont. Az FIA vonatkozó szabályozásában kis mértékű vétségnek minősül a költséghatár öt százalék alatti túllépése, jelentős szabálysértésnek pedig az e fölötti túlköltekezés. A szankciók ennek függvényében a megrovástól és pénzbírságtól a pontlevonáson át a kizárásig terjedhetnek.
A Red Bull tavaly 1,6 százalékkal, 2,2 millió dollárral lépte túl a költséghatárt. Az FIA közölte, hogy a büntetést a vétkes csapat elfogadta, a döntés végleges, azzal szemben fellebbezésnek helye nincs. Az illetékes testület az Aston Martint is elmarasztalta, 450 ezer dolláros bírságot szabott ki rá. A plafon idén 140 millió, jövőre pedig 135 millió dollár lesz a költségcsökkentés jegyében. Ugyanakkor ebbe több tétel – például a versenyzők fizetése és a csapatok marketingtevékenysége – nem tartozik bele. (MTI)