A Ford ünnepélyes sajtótájékoztató keretében jelentette be, hogy Kiss Gergelyt, háromszoros olimpiai, világ-, és Európa bajnok vízilabdázót választották a kultikus Ford Mustang nagykövetévé Magyarországon.
A több mint fél évszázados története során az európai piacokon tavaly szeptember óta először kapható Ford Mustangot története során folyamatosan élénk érdeklődés kísérte Európában is. Az autóipar legendás modellje több mint 9.000 dalban, TV-műsorban, számítógépes játékban és mozifilmben szerepelt, és immár két alkalommal is felkerült a New York-i Empire State Building tetejére.
A Fastback és Convertible karosszériaváltozatokban gyártott Mustangra Európa szerte hatalmas igény van, a tavaly nyári bevezetés óta eddig már több mint 16.600 európai vásárló adta le megrendelését az új Ford Mustangra, amely a modell története során tavaly nyáron jelent meg első ízben a kontinens márkakereskedéseiben. Az amerikai Flat Rock összeszerelő üzemben gyártott autók kiszállítása 2015 második felében vette kezdetét. A Klasszikus, mára ikonná vált Mustang designnal érkező új póni méltó utódja a legendás elődeineknek, hiszen az 5,0 literes V8-as motorral hajtott modell öt másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul 100 km/órás sebességre.
A világ legtöbb (több mint nyolcmillió) Facebook-lájkját begyűjtő Ford Mustang a mozivásznon olyan hollywoodi sztárokkal együtt jelent meg, mint Will Smith, Nicholas Cage, Jason Statham és Tom Cruise; egyik legemlékezetesebb alakítása pedig Steve McQueen nevéhez fűződik az 1960-ban forgatott Bullitt című legendás filmben.
Ezen legendák sorába csatlakozik most be Kiss Gergely, aki a Ford Magyarország jóvoltából egy egyedi arany díszítésű, fekete 5.0 GT modell boldog gazdája lehet. A jellegzetes nyújtott, látványosan formázott motorházon végigfutó legendás kettős arany csík mellett oldalán a vízilabdázó legenda 7-es szerencseszámát és aláírását viselő modell letisztult, egyedi külseje mellett a Mustangot megjelenítő, hímzett fejtámla teszi egyedivé a póni belsejét.
“Teljesítményének és legendás hírnevének köszönhetően a Mustang óriási hírnévre tett szert; ez az autó a teljesítmény és az életöröm szimbólumává vált még a világ azon részeiben is, ahol sosem árusították,” nyilatkozta Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója.
„Gyerekkorom óta vonzódom az amerikai kultúrához.” mondta el Kiss Gergely a sajtótájékoztatón – „talán az indiános könyvek hatására, de mindig is egy Mustang lovat akartam – talán csak az olimpiai bajnokságot akartam ennél jobban. Később ez a vonzalom az autókkal kapcsolatban tovább erősödött, de sokáig elérhetetlen álomnak tűnt egy igazi Ford Mustang. Végül hosszú évek várakozása és vágyakozása után, a 2012-es olimpiai győzelem után kaptam meg életem első, 1965-ös Mustang-ját. A veterán autóm ma is kiváló formában van – bár a múlt héten (talán, mert megérezte az új érkezését ) cserbenhagyott, és balesetet szenvedtem. – tette hozzá mosolyogva Kiss, – „de kimondhatatlanul örülök, hogy egy ilyen erős és gyönyörű vadló gazdája lehetek”
Jellegzetesen Mustang
A Ford Mustang letisztult vonalvezetésű kupé változata hűen tükrözi az autó lényegét, megőrizve a legfontosabb formai elemeket, amelyekről az európai rajongók ma is tévedhetetlenül felismerik a klasszikus Mustangot: a nyújtott, látványosan formázott motorházat és a rövid hátsó részt, amit a dizájnerek most modern megközelítéssel alakítottak ki.
A vadonatúj Ford Mustang legfontosabb formai elemei:
– Alacsony tetővonal és széles kiállás
– Karcsú profil, erősen döntött szélvédővel és hátsó ablakkal
– Háromdimenziós hatású, hármas oszlopot formázó hátsó lámpatest
– A legendás modell jellegzetes, cápaharapást idéző orrkiképzése
A Választható Üzemmódok segítségével a Ford Mustang vezetője mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét. Kanyargós szerpentin, vagy versenypálya? Elég egyetlen mozdulat, és a Normal, Sport+, Track (versenypálya) és Snow/Wet (havas/vizes) beállítások máris áthangolják az elektronikus menetstabilizáló vezérlését, a gázreakciókat és a kormánymű áttételezését.
Minden idők legfejlettebb technológiájú Mustangja új, független első-hátsó felfüggesztést kapott, s az autó lenyűgöző vezetési élményt kínál. A vadonatúj Ford Mustang modern technológiáinak sorában a fejlett SYNC 2 fedélzeti csatlakozási rendszer is szerepel, aminek segítségével az autós hangvezérléssel kezelheti az audio, a navigáció, a klímaberendezés és a csatlakoztatott mobiltelefonok funkcióit.
„Kiss Gergely legendás, és mára sok fiatalnak is példát mutató karrierje, sportpályafutása ugyanolyan legendává tette őt a magyar sport és az egyetemes vízilabdázás terén, mint amit a Mustang vívott ki magának 50 éves pályafutása során.” – fogalmazott Györke Orsolya a Ford PR igazgatója az olimpikon tiszteletére rendezett sajtótájékoztatón. „Megtiszteltetés számunkra, hogy hozzájárulhatunk Kiss Gergely álmának megvalósításához.”
A Ford Mustang-tulajdonosok hosszú listáján olyan ismert emberek tűnnek fel, mint Bill Clinton, Jim Morrison, Jay Leno és Kelly Clarkson, s a Mustang név mára az amerikai kultúra szerves részévé vált. A legelső modellváltozat 1964-es bemutatása óta már több mint 9 millió Ford Mustang talált gazdára világszerte.
A Mustang-élmény
A Ford Mustang megjelenése, mozgása és hangja egyszerűen zsigeri élmény. A Ford Mustang erőteljes motorja és remek futóműve további finomhangoláson esett át, hogy az autó tökéletesen megfeleljen az európai vásárlók menetdinamikai elvárásainak.
Kiss Gergely Mustangját a Ford jól ismert, több mint 421 lóerős és 530 Nm forgatónyomatékú, 5,0 literes V8-asa hajtja, mely mellé az autó vadonatúj első és hátsó futóművet kapott. Elöl egy új segédkeret növeli a szerkezet merevségét – miközben csökkenti a tömeget –, stabil alapot teremtve a magabiztosabb úttartáshoz, a precízebb kormányreakciókhoz és a komfortosabb rugózáshoz.
Az új, két gömbcsuklós felfüggesztésű MacPherson első rugóstagos rendszerhez nagyméretű, erős fékrendszer csatlakozik. A 19 colos könnyűfém keréktárcsák mögött nagy teljesítményű fékek lapulnak.
A vadonatúj, független hátsó felfüggesztés integral link rendszerű. A mérnökök a nagy teljesítmény figyelembe vételével alakították ki a szerkezet geometriáját, rugóit, lengéscsillapítóit és bekötési pontjait, különös tekintettel az európai úthálózat jellegére és arra, hogy a kontinensen nagyobb sebességgel halad a forgalom. Az új, alumínium csuklószerkezet csökkenti a rugózatlan tömeget, javítva ezzel a rugózási komfortot és az úttartást.