Kicsivel több, mint egy hét múlva, március 14. és 17. között 60. alkalommal kerül megrendezésre a legendás Sebringi 12 órás viadal.
Az idén felélesztett Endurance világbajnokság, valamint az Amerikai Le Mans széria nyitóversenyeként kerül megrendezésre ez a legendás verseny. Az új fejlesztések valamint az új autók is ezen a versenyen fognak bemutatkozni, ezért lehet mondani azt is, hogy ez lesz az első nagy tesztje a nyári Le Mans-i 24 órás viadalnak.
A pálya 1950-ben nyitotta meg kapuit a versenyzés szerelmesi előtt, mely egy repülőtér területére épült, hasonlóan az azokban az években épített pályákhoz. Azonban a többi reptérrel ellentétben ez a mai napig üzemel, és fogadja a privát valamint a kereskedelmi gépeket egyaránt.
Az első versenyt 1950-ben, az újév első napján futották. Az első verseny még Sam Collier 6 Hour Memorial néven került megrendezésre, melyre nem kevesebb, mint 30 csapat nevezett. Sebringi 12 órás néven először 1952. március 15.-én tartottak versenyt. Az 1959-es évben pedig ez a pálya adott otthont az Egyesült Államok első Forma-1-gyes nagydíjának, ám mivel igen alacsony volt a nézőszám, ezért a következő évtől már Riverside adott otthont a futamoknak.
A pálya 6km hosszú melyből 1.1km a II. világháború során épített repülőtér kifutópályája. Sokan ezt tartják a pálya legnehezebb részének, ugyanis aszfaltról hajtanak rá, melynek teljesen más a tapadása, ezért elővigyázatosan kell megválasztani a sebességet. Ha ez nem lenne elég ezek mellett a pálya igen hepehupás is.
Valamint mivel a pálya valamikor egy világháborús reptérként üzemelt, ezért igen sok útelágazás van a pálya mellett. Az évek során többször is előfordult hogy a verseny esti szakaszában valaki kicsúszott ezen részre, és eltévedt. ertékes másodperceket, sőt perceket lehet így veszíteni. A pálya sajátosságai (melyek többnyire negatívumként is értelmezhetőek) ellenére sokan kedvelik ezt a pályát, ami érthető is, mivel kihívást jelent a pilóták számára.
Ez a verseny a Triple Crown (három korona) versenyek egyike. Ez annyit jelent, hogy a világ három legnehezebb endurance viadala között tartják számon. Az autóversenyek Grand Slam sorozatának is tekinthetjük. Ez a három verseny a Le Mans-i 24 órás, a Daytonai 24 órás valamint a Sebringi 12 órás.
Mind a három futamot a történelemben mindössze tíz ember volt képes megnyerni, Hans Herrmann 1970-ben volt az első, aki erre képes volt, a legutóbb pedig Timo Bernhard 2010-ben. Egy azon évben azonban még soha senkinek nem sikerült megnyernie ezt a három futamot. A háromszoros győztesek névsorában olyan nagy nevekkel is találkozhatunk, mint Jacky Ickx vagy éppen A.J. Foyt.
A legtöbb alkalommal, egészen pontosan tízszer Hurley Haiywood volt képes nyerni a Triple Crown versenyeken. Öt Daytonai 24 órás viadalt, három Le Mans-i 24 órás és két Sebringi 12 órás futamot nyert meg. Ez a mai napig rekord, és nem is igazán forog veszélyben. Mind a három verseny legeredményesebb márkája a Porsche, rekordjuk már-már megközelíthetetlen.
A legutóbbi két Sebringi versenyt a Peugeot nyerte meg, ám mivel az idei évtől kiszálltak az endurance versenyzésből, ezért a címvédés kizárt. A Le Mans-i 24 órás címvédője az Audi három R18-as prototípus autóval érkezik a versenyre. A kihívói pedig a két Rebellion Lola Toyota, a két Honda Performance Development, valamint két Pescarolo lesznek. Az Amerikai Le Mans széria 30 valamint az Endurance világbajnokság is 30 közeli autóval száll be a versenybe. A rendezőség 62 autó részvételét várja az idei, 60. Sebringi 12 órás viadalra.
Mivel az Endurance világbajnokság idén folytatódik nagy kihagyás után, érdemes megemlíteni, hogy az első Endurance világbajnokság ezen a pályán 1953-ban vette kezdetét, így mondhatjuk, hogy a történelem megismétli önmagát. Az akkor még Sportautó Világbajnokság néven futó versenysorozat 1953-tól egészen 1992-ig tartott versenyeket. Az 1993-as évben a gyártók azon kapták magukat, hogy a Forma-1-gyel azonos tudású motorokat fejlesztenek, sokkal nagyobb költségvetéssel.
Úgy vélték, ha már ilyen szintre jutottak miért ne próbálnák meg ők is a Forma-1-ben. A kor két meghatározó csapata – a Mercedes és a Peugeot – úgy döntött, hogy átnyergel a Forma-1-re. Ez a versenysorozat végét jelentette. Ezen történelmi versenysorozat felélesztésének részesei lehetünk 8 napon belül.
A Sebringi 12 órás viadalok során legtöbb futamgyőzelmet szerző pilóta nem más, mint a Le Mans sorozat Sumacherje, a dán Tom Kristensen. Nem kevesebb, mint 5 alkalommal volt képes diadalmaskodni ezen a versenypályán.
Az 1970-es Sebringi 12 órás viadalon részt vett a kor nagy filmcsillaga Steve McQueen aki a 2. helyen végzett… vagy mégsem? Ugyanis előkerültek új információk, melyek mást igazolnak. Ha kíváncsiak a részletekre, és szeretnék megtudni mi is történt azon a bizonyos napon kövessék figyelemmel a Rallycafé oldalát, ugyanis meg fogom írni a hét folyamán!