Ördög és Angyal…

Egy szokatlan párost és autót láthattunk a szezonzáró Mátra Rally Sprinten. Azt megszoktuk, hogy Tajmel Tibi épp azt az autót tolja ki a garázsból, amilyen színű alsónadrág van rajta! De most egy új piros BMW-vel állt a mátrakeresztesi rajtba. Az sem újdonság, hogy nagy dumájával csak úgy szédíti a nőket…De mit keres mellette Magyar Edit, a megarllye.hu oldal háziasszonya? Tán leállt az ördöggel cimborálni…

 bbdd9bab523659f72e79235cef0a8565_XL.jpg

Ezt és sok minden mást megtudhattok a szokatlan páros hétvégi futamáról:

Tajmel Tibit kérdezem: Mikor tettél szert erre az új piros csodára? Még nem láttalak vele versenyen, bizonyára itt a Mátrában tesztelted először. Hogyan éreztétek egymást az új autóval?

Egy hónapja vásároltam ezt az E36 M3-as versenyautót. Az csak véletlen, hogy ez is piros! Nem a kedvenc színem, csak így alakult. Már rég óta ki akartam próbálni egy M3-ast, mert elméletileg ez a típus 321 lóerős! A V8-as versenyautóm "csak " 286 lóerős. Az új paripa nagyon stabil, de erőben alulmaradt az összehasonlításban. Gyanítom, hogy valami gondja van, de majd kiderítjük,és orvosoljuk! Jópár dolgot át kell alakítanunk, hogy kézre essen nekem a kocsi, de itt a tél, megoldjuk.

Hol van a többi versenykocsi? Mi lesz a soruk? Terveid szerint mind a garázsban marad?

Az asconát, a nagy szerelmemet sikerült eladni Csendes Zsolti barátomnak, aki a navigátorom is. Remélem vigyáz majd rá, és néha mehetek vele én is! :)) A V8-as BMW eladó, de akár sok pénzért az M3 is elvihető! 🙂 Megvan még a Mercedes evom is, amit már tényleg össze kéne raknom, mert kiváncsi vagyok rá nagyon!

És a legfontosabb kérdésem a végére…Biztos forrásból tudom, hogy nagy nőcsábász hírében állsz, ezért meg sem lepődök, hogy egy szőke szépség ült melletted a jobb 1-ben! Hogyan esett a választásod a Megarallye háziasszonyára, Magyar Editre?

A "Nőcsábászt" kikérem magamnak! Ez rágalom!:))) Téged nem vihetlek, mert félsz az autóban(meg,hát a Tomi gyorsabb volt!),ezért a legjobb évjáratra mentem rá!:))) Editet láttam már navigálni, így tudtam, hogy ő nem fél, és szereti a rallyt, a BMW-ket meg egyenesen imádja!
Megkérdeztem, és igent mondott! Ne röhögj!!!! A navigálásra mondott igent! Reméltem,hogy a nőiesség nem vonja el a figyelmemet a vezetéstől! A társaságunkba hamar beilleszkedett, vette a csacska poénjainkat, úgyhogy a szivünkbe zártuk! A sütijét pedig a gyomrunkba!:)))) Egy rosszpontot azért beírtam az ellenörzőfüzetébe!!! Nem hozta a lányát, pedig a fiúk nagyon várták! Jó hétvége volt, jó hangulattal, sok nevetéssel!

A belsőkamerátokat megnézve Edit nem ijedt meg a feladattól! Milyen volt vele autózni?

Mitől ijedt volna meg? Olyan lassan mentünk, hogy nem volt miért félni! Nagyon jól, és komolyan csinálta a feladatát. Rá is szóltam, hogy ne diktáljon annyira, nézze inkább a tájat, mert szép az erdő ősszel!

Magyar Editet kérdezem milyen volt a „Kis Ördöggel” egy autóban? Kipróbáltad már magad többször is a navigátori székben?

– Hmmm..Ördögien jó… Első alkalommal mentem Tibikével, teljesen lenyűgözött. Még most is a hatása alatt vagyok. Szavakkal el sem tudom mondani, hogy mit éreztem az autóban. Ám ez most nem Tibi "nőcsábászságának" volt köszönhető, hanem annak, amit művel a volán mögött. Sosem tudnám úgy uralni az autót, mint ahogy Ő és a srácok teszik. Annyira hamar eltelt az idő rajtolás után… a legjobban az ititner utolsó oldalát utáltam menet közben, mert az már azt jelentette, hogy hamarosan célban leszünk. Én szívem szerint mentem volna tovább-tovább a Mátrában, ki tudtam volna mellette autózni a világból. Elhiszitek, ha azt mondom, hogy minden gondomat és problémámat feledni tudtam a hétvégére? Aki ismeri őt tudja, hogy Tajmi mellett nincs unalom…annyit nevettem a kis csaptával, hogy vasárnap estére már fájt az arcizmom…:-)
Nagyon érdekes volt számomra az, hogy a az M3-mal az első versenykilométereit tette meg -mint ahogy az utolsó gyorson a gyakorlatban ki is derült a számomra, teljesen másként kell és lehet vele autózni, mint a V8-cal…-, s ő úgy ment vele, mintha már jól ismernék egymást a technikával. No ez volt szerintem az ő rutinja…

Navigátori szék!? Nagyon jól érzem magam a jobb1-ben. Volt már részem ebben a szerepkörben autózni. Anno a Budai Team-mel, Elek Pistivel és Budai Annamáriával (még mikor együtt subaruztak) gyakran jártam tesztekre… Teszten autóztam Bujdos Mikivel, Velenczei Ádival és az EVO-val, Vácon a minirallye-n kipróbáltam milyen Malter Röhl, Boroznaki Tibi (VFTS) mellett ülni… És Nógrád Megye Lordjaival is gurultam már párat…kint a Mátrában:-) Ezek igazi élményautózások voltak, s jó volt azt belülről látni, hogy kezelik a pilóták az autót… Szemem előtt játszódott le mindaz, ami kívülről nem látszik. De a navigálás teljesen más. Sokkal összetettebb, és persze "némi" koncentrálást is igényel. Sprinten navigáltam Suzukiban, Ladában, tavaly a Vác Rallye-n BMW-ben Novák Balázsnak diktálhattam… Ez nem nagy múlt, sőt…, de minden perce feledhetetlen számomra.

Kintről nézve a közönség szinte tombolt, amikor elrajzoltátok előttünk a kanyart! Milyenek a visszhangok? Lesz folytatás?

-Igen érezhető volt a nézők öröme… Felnézve láttam az integető karokat. Jó volt a tudat, hogy ennek aktív részese vagyok azzal, hogy ott ülök, ahol sokan mások is szeretnének ülni. Tibike szerencsére "néző-érzékeny" versenyző, igyekezett az idő mellett -ahogy Golyó mondaná- jól lakatni a pálya szélén tombolókat, no és engem is. Nagyon jó érezni, hogy ahogy az autó sodródik, csúszik és tudni, hogy a pilóta biztos kézzel kordában tartja a technikát.
A visszahangok…???!!!! Este mikor hazaértem, elkezdtem vágni a belső kamerás felvételt… Folyamatosan érkeztek a facebook üzenetek és hozzászólások. Szinten tartották az ismerősök – és még olyanok is, akiket nem ismerek – az adrenalin szintemet. Nagyon pozitív visszajelzéseket kaptunk. Újra és újra átéltem a gyorsokat…főleg, amikor elkezdtem visszanézni a belső kamerás felvételeket.
Hogy lesz-e folytatás? Ki tudja, bármi megtörténhet… Az biztos, hogy elgondolkodtató a kérdés. Túlságosan jól érzem magam a versenyautóban ahhoz, hogy ha újabb lehetőségem lesz, "nem"-et mondjak rá! Egyedül élek a 16 éves lányommal és a lakásra devizahitelem van… (ezzel sokmindent elárultam). De ha a pénzt nem a "családi" kasszából kéne elvennem a versenyzésre, tuti, hogy kitanulnám a navigálás apró, de nagyon fontos fortélyait. Hisz így csak kapisgálok, elég sokat tévesztek, ezért magammal szemben elégedetlen vagyok…lásd tegnap Mátra első gyors… Néhány kanyar erejéig elvesztettem a fonalat, bavallom "férfiasan". 😉 Tajmi viszont nagyon is ura volt a helyzetnek.
Szóval a bugi benne van a lábamban… Amennyiben sikerülne támogatót szerezni, akár… Addig is a pálya szélén ott leszek a srácokkal, videózunk, fotózunk, szerkesztem az oldalt (http://megarallye.hu), csinálom a riportokat, írom az évkönyvet és a maradék időmben álmodozom a Jobb1-ről.

Edit, ha jól tudom az utolsó gyorson történt egy autó csere. Mi volt ennek az oka? Abban hogy érezted magad?

-Igen szerencsére az utolsó gyorsra volt egy autócsere. 🙂 Tibike okos és bölcs ötlete volt! Az érintetteknek (Székely Laliéknak és nekem sem) volt ellene kifogásunk. Mi beültünk a V8-ba, Lajosék pedig bepattantak az M3-ba.
És, hogy mi volt az oka? Mint említettük, az M3-nak ez volt a teszt versenye. Tajmi picit elégedetlen volt az M3-mal… kevésnek tartotta az autót, többet várt tőle. Rögtön egymás után autózva össza akarta hasonlítani a két BMW-t. A lehetőség adott volt… Viszont én nem nagyon értettem, hogy mi a gondja… – élveztem minden egyes megtett kilométert -, egészen addig, míg át nem éreztem, hogy szól és halad alattunk a V8. Hihetetlen, hogy mennyire más volt. Talán az M3 E36 jobban feküdt az úton és pontosabban lehetett vele autózni, az "E30-as kicsike" viszont szeret egy ici-picit kitörni… viszont sokkal jobban érzékelhető volt benne mindent, az erő, a sebesség, a fürgeség, sőt még a látványosság is, amit a nézők kívülről láthattak. "Ördögös" volt! Olyan a V8 autóban, mint Tibi pasiban. 🙂 Egyszerűen elmondva: A "régi bömös"-ben nagyobb volt a feeling!
Ha a célban először valaki azt mondja, hogy tippeljem meg mennyit jöttünk, azt mondom, javítottunk az előző M3-as köreinkhez képest vagy 10-15 másodpercet. Meglepő volt, hogy csak 3 másodperccel futottunk jobbat. Ez azért bizonyíték arra, hogy az M3 nem rossz autó… csak egy picit meg kell piszkálgatni…Kíváncsi leszek, milyet fog szólni pár hónap múlva, ha átesik némi "tuningoláson". Ki tudja mit okozna neki egy V8-as fejlesztés… Az biztos, hogy ha ezek után továbbra is eladó lesz és új gazdára talál a BMW E30 V8, akkor az új gazdájának nem kevés örömet fog okozni! Ugye Székely Lali? 🙂

Köszönöm szépen a riportot mindkettőtöknek. További sikeres versenyzést kívánok!

www.rallycafe.hu