Noha meggyőző teljesítményt nyújtott az időmérőn, nem sokan fogadtak volna arra, hogy Gorsjean dobogóra áll a Belga Nagydíjon, a megmérettetésnek ugyanis – egy váltócseréért járó hátrasorolásos büntetés miatt – csak a 9. helyről vághatott neki. Arra, hogy versenyzőjük ott lehet a legjobbak között, a Lotus vezetői sem számítottak, Grosjean viszont néhány remek előzéssel a dobogó közelébe került, majd egyre közelebb jutott az egy kiállásos taktikán lévő Sebastian Vettelhez, előznie viszont nem kellett, a német jobb hátsó gumija ugyanis felrobbant az utolsó előtti körben.
„Hihetetlen futam volt!” – mondta a BBC-nek. „Közeledtem Sebastianhoz, nagyon keményen nyomtam, hogy utolérjem, végül pedig láttam, hogy a gumija szétrobban. Ijesztő pillanat volt! Az utolsó körben elsírtam magam, szóval nem igazán láttam már a kanyarcsúcspontokat” – meséli jókedvűen. „Érzelmes pillanat volt! Hosszú ideje nem álltunk már a dobogón; ez az eredmény tényleg nagyon sokat jelentett a srácoknak, főleg azok után, amit az előző időszakban átéltünk. Többet jelentett ez nekünk még egy futamgyőzelemnél is” – folytatja sokkal komolyabban, amikor visszaemlékszik az előző szezon nehézségeire, és a csapat anyagi gondjaira.
„Az időmérő jó volt, viszont nem hittem volna, hogy ilyen szép eredményt érünk el” – fogalmaz már a Sky Sportsnak nyilatkozva. „A legoptimistább verseny előtti elemzés is az ötödik helyre rakott minket, és most itt vagyunk, a harmadik pozícióban” – magyarázza, majd elismeri, nagyon nehéz dolga lett volna a négyszeres világbajnok defektje nélkül, viszont nem tartja elképzelhetetlennek, hogy végül le tudta volna előzni ellenfelét. „Egyértelmű, hogy nagyon nehéz lett volna, de nem lehetetlen! Az utolsó két körre tartalékoltuk némi motorerőt és egyre közelebb kerültem. Természetesen, nem így akar az ember dobogóra kerülni, néha azonban az életben így mennek a dolgok, és ezúttal ez volt a helyzet” – magyarázza a francia, aki pályafutása 10. dobogós helyezésének örülhetett.
A sors furcsa fintora, hogy Grosjean pont Belgiumban érte el pályafutása egyik legszebb eredményét; ott ahol 2012-ben komoly rajtbalesetet okozott, ami miatt eltiltották a következő megmérettetéséről. A francia pilóta akkor a kritikák középpontjában volt, elmondása szerint viszont az eset sokkal erősebbé tette. „Nem titok, hogy azóta egy olya pszichológussal dolgozom, aki sportolókra, élsportolókra szakosodott. A sport világában rengeteg ember dolgozik pszichológussal, főleg az atléták, esetleg a profi rögbi, vagy focicsapatok, és ezek a szakemberek tényleg segítenek nekik a problémák megoldásában. Ahogyan nem könnyű apának, vagy férjen lenni, úgy versenyzőnek sem. Gondok vannak a rajttal? Mi lehet a megoldás? Jól összpontosítok? Néha nem egyszerű ez a munka, viszont segít megérteni, hogy olyan teljesítményt nyújthassak, mint ma!” – mondta.
A múltan történtekből tehát igyekszik előnyt kovácsolni, és még erősebbé válni, de vajon mit hoz a jövő? A soron következő monzai versenypályán a belga helyszínhez hasonlóan fontos szerepet kapnak majd az erőforrások, a pálya tehát adott esetben ismét kedvezhet a Lotusnak, Gorsjean viszont nem szeretne komolyabb jóslatokba bocsátkozni. „Szerintem azért lesznek különbségek. Monzában mindig vannak speciális aerodinamikai csomagok, és általában nehéz megjósolni, mi történik azon a futamon. Úgy érzem, ott is igyekszünk mindent irányítás alatt tartani. Remélem, minden ugyanolyan jól működik majd ott is, most viszont még nem akarok erre gondolni!”