Autó
2016. március 13. vasárnap, 10:59
Szerző: Mészáros Gergely
Összkerék-hajtásával és 480 lóerős csúcsteljesítményével az M3-as BMW-k és a Porsche 911-esek ellen is eséllyel száll ringbe a Jaguar szabadidő-autója.
Az 1987 óta működő Lumma Design az utóbbi időben egyre inkább a szabadidő-autókra koncentrál, talán nem véletlenül. Hiszen világszerte tombol a „crossover-láz”, alig van olyan gyártó, „akit” még nem fertőzött volna meg. A Jaguarnak is – bevallottan – az F-Pace az egyik legfontosabb modellje, az összkerék-hajtású, akár dízelmotorral is megvásárolható szabadidő-autó teljesen új vásárlókat hozhat az angol márka számára.
A Lumma Design is remekül észrevette a Jag-ben rejlő lehetőségeket. Természetesen a német vállalkozás nem a 2 literes dízel modellt, hanem a 3 literes, 380 lóerős csúcsteljesítményű, kompresszoros változatot választotta a tuningolás alanyául. Egyelőre azonban még a motor megerősítése folyamatban van, melynek lezárásakor 480 lóerő áll majd a pilóta rendelkezésére. Így még a menetteljesítményekről sincsenek pontos adataink, de a gyári, 380 lovas kiadás sem túl lassú. 0-ról 100 km/h-ra 5,5 másodperc alatt gyorsul.
A karosszéria átalakítása viszont készen van, a Lumma Design nagyon impozáns készletet fejlesztett a Jaguar F-Pace számára. A könnyű – részben – szénszálas műanyagokból készült csomag része az agresszív első lökhárító, a jelentősen kiszélesített első-hátsó sárvédő, az új gépháztető, az oldalsó szoknya, valamint a hátsó diffúzor. Az utastérben ugyanakkor a luxus az úr, Alcantara sportülések és első osztályú anyagok – fakárpitok, alumínium és kevlár – várja az utasokat. Külön figyelmet érdemelnek még a 24 colos könnyűfém felnik, melyek utánozhatatlan megjelenést garantálnak a CLR F névre keresztelt Jaguarnak.