Autó
2016. július 3. vasárnap, 18:58
Szerző: Mészáros Gergely
The Grand Tour lett a címe az Amazon Prime-on „feltámadó” Top Gear-nek. Vagyis csak a korábbi csapat által készített új műsornak lesz ez a neve, hiszen a Top Gear brand maradt a BBC tulajdona.
Sokat találgattunk már, hogy milyen is lesz majd az új formátum. Sok elemet nem emelhetnek át a régi műsorból, hiszen azok jogvédett formátumnak számítanak. A Twitter bejegyzések alapján úgy látszik, hogy nagyobb lélegzetű utazós tesztek adják majd az egy órás részek gerincét. Ilyenek voltak a korábban különálló műsorként futó utazásaik például a közel-keletre, ahová három kabrióval érkeztek. Most is három kabriót láthatunk a Twitter képeken és Dél-Afrikát ragtapasszal átragasztva, ami jelezheti, hogy ott forog az egyik rész alapanyaga.
Közben Clarkson biztosan járt Namíbiában is, ahol a homokos és köves sivatagban akár egy nagyobb terepjárós tesztet is letudhattak. A titkolózás még elég nagy és a műsor indulásával kapcsolatban is csak az ősz tűnik biztosnak. A 36, egyenként 1 órás rész elkészítésére elképesztő összeget áldoz az Amazon Prime. 160 millió font (70 milliárd forint – majdnem elég lenne a Puskás stadionra) azt jelenti, hogyha az Amazon csak nullszaldósra akarja hozni az üzletet, akkor csak a show miatt 2 millió új előfizetőre lesz szüksége a három év alatt a műsor miatt. Na ez most így kicsit kétségesnek látszik.
Pláne úgy, hogy a Top Gear sokkal sikeresebb volt az európai piacon, mint az amerikain, ahol az Amazon Prime legtöbb előfizetője található. Ráadásul az európai országokban nem is érhető el az Amazon Prime kínálata. Mivel eddig sokkal kisebb költségvetésből is tudtak nagyon látványos filmeket készíteni, reméljük, hogy nem kell majd csalódnunk bennük.