Ennek megfelelően a pénteki szabadedzéseken teszteltük először a kamiont, rengeteg beallítast kellett kipróbalni,raadasul esős, vizes palyan, így sokat nem tudtunk haladni, de minden egyes kifutasnal közelebb kerültünk valamivel a mezőny elejéhez. Szombaton, szaraz körülmények között sokat gyorsultunk,Kiss Norbi, csapatunk pilótaja siman jutott be a Q2-be, és a 10-ik helyről varhatta az első futamot.
A kigyorsítassal és a szervóval küzdöttünk az első futamon, ahol Norbi a 9-ik helyen végzett. A masodik rajt jobban sikerült, raadasul az élen haladó Mika az első kanyarban keresztbe fordult, így hatalmas kavarodast okozott a mezőnyben. Norbi egész jól jött ki belőle, a 6-ik helyre került, és tartotta is sokaig, egyedül a kavarodasban hatulra került Hahn tudott elmenni mellette. A futam vége felé Norbi megpróbalta megelőzni Blaise-t, de összeütköztek, harman elmentek mellettük, így Blaise-t megelőzve is visszaestünk a 9-ik helyre, amit mar meg tudott tartani pilótank, újabb Eb pontokat begyűjtve. Még mindig a kigyorsítasnal voltak gondok, és a szervó sem működött tökéletesen.
Vasarnapra tovabb gyorsultunk, mar a 8-ik helyről tudtunk rajtolni. A terv a 8-ik hely megtartasa volt, de mar az első kanyarban meglöktek minket, ami miatt egy pozíciót hatrébb csúsztunk. Norbi tudta tartani a tempót az előtte lévő versenyzővel, és az utolsó előtti körben meg is előzte volna, de piros zaszlóval leintették a futamot, mert egy pilóta belecsapódott a betonfalba. Szerencsére nem sérült meg, de a mi versenyünk elúszott, ugyanis maradtunk a 9-ik helyen, így nem kerülhettünk a mezőny elejére a délutani futamon.
Természetesen minden kifutas utan – legyen az Warm Up, időmérő vagy futam – Norbi tapasztalatai alapjan a csapat folyamatosan finomítgatta a beallítasokat, s ennek eredményeképp folyamatosan gyorsultunk, közelítettünk az élmezőnyhöz.
A masodik futamon izgalmas versenyt produkaltak a pilótak, rengeteg előzés, ütközés, csata volt, persze mi sem maradtunk ki ezekből, sőt!
A rajtot jól kaptuk el, majd tudtuk tartani a tempót az elejével. Az első 9 versenyző vonatozva szakadt le az üldözőktől, Norbi a sor végén, de Hahn nyakan autózott, sőt, még oda-oda szúrt neki féktavokon. Előttük két versenyző kilökte egymast, Norbiék feljebb léptek, csakhogy a kör végén keresztbe allt a palyan egy pilóta,emiatt piros zaszlóval leintették a futamot, és a szabaly értelmében az előző kör befutója alapjan allítottak vissza a rajtracsra őket, így a két kicsúszott kamion visszakerült Norbi elé, újra a 9-ik helyen vartuk a rajtot.
Az újra indított rajtnal Norbi nagyon jól indult, a masodik kanyarban több pozícióval is előrébb lépett, de René Reinert hatulról kilökte a palyaról, Norbi a füvön lelassult, és nem hogy előrébb került, hanem megelőzték többen is, visszaesett a 12-ik helyig. Onnantól hatalmas erőbedobassal kezdett bele a felzarkózasba, fantasztikus előzéseket mutatott be, odatette magat, keményen – de sportszerűen kontaktolt az ellenfelekkel. Így a masodik körben 11-ik, a harmadikban 10-ik helyre jött fel, onnantól pedig harman – René, Lacheze és Norbi – egymas lökharítójan vonatoztak. Mindenki próbalkozott előrébb lépni, de ez az utolsó körben csak Norbinak sikerült, először a célegyenes utani kanyarban elment Lacheze-nek.
Norbinak addigra elfogyott a fékeket hűtő vize, így felmelegedtek a fékek, nem tudott rendesen lassítani, ezért picit meglökte Renét, majd megelőzte. A Truck Race-ben ennyi benne van, Norbi nem is kapott emiatt büntetést – pedig mindez a palyabírók szeme előtt zajlott. szóval kemény, de szabalyos előzés volt. Norbi boldogan kiabalt a kockas zaszló utan, a magyar szurkolók hatalmas ovacióval allva köszöntötték, csak Jobbagy Akos csapatfőnök üvöltött a radióba, hogy: VIGYAZZ!!!
az ütközés előtti pillanat
René Reinert-nek ugyanis elgurult a gyógyszere – elnézést, de nem lehet masképp mondani. A célegyenes végén ünnepeltek a pilótak, pörögtek a kamionokkal, emiatt a komplett mezőny megallt a kanyarban, Norbi is lassan közelített feléjük, amikor René padló gazon teliverte őt hatulról! Felugratott kamionunk hatuljara, tolta Norbit az alló kamionok felé, és csak pilótank lélekjelenlétének köszönhető, hogy nem lett nagyobb baleset, Norbi ugyanis kiment a fűre, ott próbalt menekülni. Egy pillantra megfagyott a levegő, nem értettük, mi történt, talan René nem vette észre, hogy vége a futamnak? Nos, hamar bebizonyította, hogy nem így van, ugyanis a levezető körön milliméterre Norbi mögött ment, végig tolva őt a Parc fermé-ig, ahol miutan Norbi beparkolt, René oldalról nekiment, végighúzva kamionunk oldalat, beszorítva Norbit a fülkébe. Persze ekkorra mar az egész csapatunk ott volt, készen megvédeni pilótankat, de mivel René főszerelője közölte, ő elhatarolódik ettől, sőt, ott is hagyta pilótajat, egyedül maradt az elborult agyú versenyző, belatta, itt nem jarna jól, így csak veszekedett Norbival, hogy miért lökte ki őt.
Norbi elmondta a fékproblémat, közölte, meg lehet nézni a telemetrian is, különben pedig az első kanyarban pont René lökte ki őt, így maximum 1-1, erre csak annyit tudott mondani René, hogy „oké, de én kisebbet löktem”. Szép. Arról nem esett szó, hogy kis lökés miatt Norbi 5 pozíciót veszített, René meg csak egyet, de arról igen, hogy ami a leintés utan történt, az nem versenyzőhöz illő viselkedés. Az FIA megnézte a videó felvételeket, sajnos a célegyenes végi karambol nem lett rögzítve, mert az ünneplés miatti füstben nem latszik, de ami a Parc Fermé-ben történt, azt két méterről vettem fel, s a videó alapjankizartak Renét a futamból, de lehet, hogy tovabbi szankciókat is alkalmaznak majd vele szemben. Persze az összetört kamionunkat nem ő fogja rendbe hozni…
Mindettől függetlenül eredményes volt szamunkra a hétvége, a totalkaros kamiont sikerült jól újjaépíteni, folyamatosan gyorsultunk, és végig a top 10-ben autóztunk, így nagyon varjuk mar a következő versenyt, Zolderban, ahol tavaly bemutatkozott Kiss Norbi a Truck Race mezőnyének.