A Debrecen csak két meccset játszana a Péccsel

debrecen2016110101Szerdán a férfi Ob I rájátszásának második köre kezdődik a Debrecen számára. A cívisvárosiak nem húznák sokáig a párhacot a 11. helyért a Pécs ellen. Fotó: dvse.hu Lévai Márton így értékelt a meccs előtt.: A csapat nevében is nyilatkozhatok: mindenféleképpen győzni szeretnénk Mecsekalján, és két meccs alatt letudni a párharcot. Úgy érzem, hogy alaposan felkészültünk ezekre […]

Read More

Kétszeres olimpiai bajnokunk a MOB elnökségében

vari attila01Új elnöke van a MOB-nak és új elnöksége is, amiben fontos szerepet kapott az egykori vízilabdás kiválóság is. Mint ismeretes Kulcsár Krisztián váltotta Borkai Zsoltot a Magyar Olimpiai Bizottság élén. A szervezet új elnökséget is választott, ahová bekerült Vári Attila is. A PSN Zrt. vezérigazgatója huszonegy jelölt közül került be a tizenöt tagú elnökségbe, amelyben […]

Read More

J/24 – Melges24 Flottabajnokság

J/24 és Melges24 vitorlások versenye nyitotta az idén 150 éves Balatonfüredi Yacht Club jubileumi rendezvénysorozatának 2017-es nagyhajós szezonját. A hosszú hétvégét kihasználva, április 29 –május 01. között, a 3 napos versenyen 13 egység J/24 és 4 egység Melges24 küzdött a flottabajnoki címekért.

 

Az időjárás kegyes volt, bár néha akadtak nehezebb pillanatok is a verseny során, igazi szeszélyes áprilisi széllel. Az első napon a friss, 10-16 csomós, olykor 20 csomós ráfújásokkal tarkított, szinte állandóan forgolódó, erejében is folyamatosan változó szélben – amely mind a versenyzőket, mind a versenyrendezőket próbára tette – végül is 3-3 pörgős futammal indult a bajnokság.

A vasárnapra beígért gyengébb szél megérkezett, de végül a délelőtti parti halasztást követően, frissülő ÉK-i szélben hajózhattak ki a versenyzők. A Böröcz Bence vezette rendezőség hol pályarövidítéssel, hogy pályanyújtással követte le a változásokat, és végül is a délutáni leálló szélben két futammal sikerült közelebb kerülni a bajnoki címekhez.

A hétfői napon az első futamban balra forduló szél az 1-2. futam között tovább fordult, így a versenyrendezőség a pálya elköltöztetése mellett döntött. Végül is ragyogó napsütésben, átlagban 6-9 csomós, 10-11 csomós ráfújásokkal játszadozó szélben vitorlázhattak a J/24 és Melges24 egységek.

Összességében 8 vitorlázott futam alapján, 1 kiesővel lett J/24 flottabajnok a BIG FIVE (KYK VSE): Sallai Gábor, Sabján Annamária, Sárközy András, Csányi Máté, Kovács Éva és Bagi Eszter.

2. helyezett: ST. JAMES (KMPVSE): Litkey Farkas, Oroszlán Gábor, Lovas Zsolt, Szántó Mihály, Frigyer Barbara

3. helyezett: a BYC színeiben induló JUKEBOX: Rauschenberger Miklós, Litkey Balmaz, Pécsváradi Ákos, Richter Tamás, Péter Tamás

Melges24 hajóosztályban flottabajnok a SEVEN FIVE NINE (DO VSE): Csoltó Ákos, Tomai Balázs, Weöres Botond, Rövid Levente.

2. helyezett: I’m Free (BYC): Szentirmai Gyula, Dr. Bödör Gergely, Kaszai-Gátai Botond, Nagy Tamás, Szigethy Maxim.

3. helyezett: Syrius (BORA): Tar László, Pesti Gábor, Joó Kristóf Benjamin, Gergely Zsófia.

Read More

Miskolc az ötös szám bűvöletében

miskolc20161001Sike József együttese hamarosan megkezdi a rájátszás második körét, ami az ötödik helyről fog szólni a bajnokságban, de igazából ez a párharc sokkal többet jelent a klub életében. A Miskolc sikerrel vette a rájátszás első körét, most pedig a BVSC vár rá az ötödik helyért. Érdekesség, hogy a minap a klub is fennállásának az ötödik […]

Read More

Vizes vb 2017 – minden előkészület a tervezett ütemben halad

Budapest, 2017. február 21.
A Duna Aréna, a nyári vizes világbajnokság központi létesítménye a helyszínbejárás napján, 2017. február 21-én. Fürjes Balázs, az egyes kiemelt jelentõségû budapesti beruházásokért felelõs kormánybiztos ezen a napon bejelentette, hogy a szerzõdésben vállalt határidõ elõtt és költségkereten belül elkészült a létesítmény. Július 14. és 30. között Budapesten és Balatonfüreden rendezik meg a világbajnokságot.
MTI Fotó: Balogh ZoltánHetvenhárom nappal a Magyarország által valaha rendezett legnagyobb sportesemény, a vizes világbajnokság rajtja előtt minden előkészület a tervezett ütemben halad – jelentette be Seszták Miklós fejlesztési miniszter, a szervezőbizottság elnöke azon a keddi sajtóbeszélgetésén, amelyen részletesen is beszámolt a feladatokról, illetve költségekről. Seszták Miklós elmondta, a világbajnokság szervezési költsége 32,9 milliárd forint, ám ehhez még […]

Read More

Bombagólokkal ért a célegyenesbe a Jet-Sol Liga

A Jet-Sol Liga bajnoki szakaszának utolsó fordulója előtt eldőlt már, hogy a Ferencváros és az MTK Hungária vívja a bajnoki döntőt, a bronzmeccsen pedig a Viktória találkozik az ETO FC Győrrel. Ennek ellenére sem tét nélkül léptek pályára a csapatok – a szombathelyiek mumusa az MTK, a pedig győriek szívesen bizonyítottak volna a Fradi ellen, hogy túlzó volt a kupadöntő különbsége.

Read More

Mikor az álmok valóra válnak!

Mindenféle túlzás nélkül nyugodtan, mondhatjuk, hogy az elmúlt hétvége, volt a legizgalmasabb, legfelemelőbb, legeredményesebb és számunkra mindenképpen sporttörténeti autósport rendezvény az elmúlt közel két évtizedben mióta ebben a csodálatos sportágban forgolódunk.

Fiatal sportolók esetében nyilván sokszor lehet látni előre a potenciális tehetségük szintjét, lehet ehhez képest gondolkozni, tervezni, álmodozni sportpályafutásuk lehetőségeiről. Viszont amikor ezek megdöbbentően nagyon rövid idő alatt kimagasló eredményekben realizálódnak, az álmok, remények valóra válnak az a valóságban százezerszer jobb és egyben nehezebben feldolgozható érzés, mint ahogy azt valaha is el tudjuk képzelni. Az MNASZ Autós Gyorsasági OB 2017-es nyitófutamán a Hungaroringen pont ez történt velünk.

Csapatunk és kedvenc fiatal sportolónk háza táján sok fontos változás történt. Ahogy arról korábban is szóltunk a 2017-es versenyévadra szerettük volna, ha fiatal tehetségünk Lövei Márk egy új szakágban, magasabb szakmai szintre léphetne, csak azt nem gondoltuk, nem mertük elhinni, hogy ez a lépés egyből ilyen nagy és komoly lehet!

A két fontos változás közül az egyik, hogy sportolónk nevelő apukája iránti tiszteletből ezután Jedlóczky L. Márk néven folytatja pályafutását, több mint húsz év után Ő viszi tovább a nevet a hazai versenypályákon. A másik, hogy Márk a 2017-es évben a hazai autósport legsikeresebb és legismertebb csapatának a Zengő Motorsportnak a színeiben állhat rajthoz az autós gyorsasági szakágban.

Az idei szezonra szóló lehetőségek között már korábban is felmerült, de konkrétan csak közvetlenül húsvét előtt realizálódott, hogy a Zengő Motorsport vezetője és tulajdonosa Zengő Zoltán egy teszt lehetőséget biztosít Márknak a Hungaroringi nyitó futam előtti keddi napon és az itt elért eredmények alapján lehet dönteni az esetleges folytatás irányáról. Mivel Márknak egy autóztatós jótékonysági rendezvényt és a Szilveszter Rallyt leszámítva gyakorlatilag semmilyen tapasztalata nem volt a Hungaroringről, ezért az SBR Racing segítségét kértük, hogy a 3D-s szimulátorukon versenyzőnk megtanulhassa és begyakorolhassa a pályát. Már a szimulátoros eredmények is komoly meglepetést okoztak, de nyilván élesben a versenypályán egy 300 lóerős autóban sok minden más, mint a virtuális világban, így izgatottan vártuk a Hungaroringi tesztet. Ezt Márk a Zengő Motorsport SEAT Leon Cup Racer DSG sebességváltós versenyautójával teljesíthette, mellyel tavaly Nagy Norbi a harmadik helyen végzett az ETCC bajnokságban.

A teszten Zengő Zoltán mellett ott volt a csapat tavalyi WTCC versenyzője a többszörös hazai bajnok és ETCC futamgyőztes ifj. Ficza Ferenc is, aki be ült a versenyautóba is Márk mellé, hogy megfigyelje, illetve tanácsaival segítse versenyzőnk első éles Hungaroringes kilométereit. Az autó megszokása után aztán következhettek a gyorsabb tesztkörök melyek igencsak meglepő eredményt hoztak. Úgy, hogy fiatal versenyzőnk először vezethetett ilyen kategóriájú versenyautót, rögtön olyan időt futott mellyel a tavalyi Hungaroringi nyitófutamon a második rajtsorba kvalifikálhatta volna magát ebben a kategóriában és az idő abszolút versenyképes volt a típussal már hosszú ideje versenyző rutinos sportolók köridőivel! 

Az eredmények alapján nem volt kérdés, hogy Márknak ott a helye a hétvégéi futamok indulói között. A hétvégén tulajdonképpen fiatal tehetségünket elég csúnyán be kellett dobni a mélyvízbe, hiszen még sohasem autózott olyan szakágban, ahol mezőnyben test-test elleni küzdelmet is kell vívni az ellenfelekkel és nem csak a stopperóra az ellenfél. Ráadásul a borzalmas időjárási körülmények miatt a csütörtökre tervezett tesztnapot is törölni kellett valamint az autók felkészítése is csúszott egy keveset.

A helyzetet tovább fokozta, hogy Zengő Zoltán csapatfőnök úgy döntött, hogy Márk a kedden próbált autó helyett egy újabb korábban egy másik csapat által a TCR sorozatban használt szekvenciális sebességváltóval szerelt gyorsabb autóval álljon rajthoz a hétvégén! Az előbb említett mélyvizet tovább mélyítette, hogy az idén Márk kategóriáját a tavalyi versenytől eltérően egy mezőnyben indították a két háromszáz lóerővel is erősebb legnagyobb túraautók mezőnyével.

Volt hát miért izgulni már az időmérőn is, ahol mindössze annyi volt a célkitűzés, hogy Márk magához képest fusson biztonságosan jó köröket és vigyázzon az autóra. Ehhez képes kedvenc versenyzőnk mindenki legnagyobb meglepetésére kategóriájában a tavalyi pole pozíciót jelentő köridőhöz képest fél másodperccel volt a leggyorsabb, mellyel kategóriájában az első és közvetlenül a nagykategóriás autók mögött a tizenkettedik rajhelyet foglalhatta el. Ennek tükrében még tovább fokozódott az izgalom Márk első igazi éles versenyfutamára.

A gördülő rajttal induló versenyfutam elején ugyan veszített helyezést, de nagyon megfontolt folyamatosan gyorsuló versenyzéssel vissza vette az első helyet a kategóriájában és az előzésnél történt apró koccanást – és persze a család és a csapattagok lábon kihordott szívinfarktusait – leszámítva hibátlanul teljesítve a versenyt győztesként ért célba első futamán.

Így most boldogan leírhatjuk, hogy élete első igazán komoly versenyfutamán Jedlóczky L. Márknak szólt a himnusz a dobogó legfelső fokán a Hungaroring díjátadó pódiumán! Nagyon nehéz lenne leírni kis csapatunk tagjainak az érzéseit amit ott átéltünk, hiszen azok még most is feldolgozás alatt vannak mindnyájunkban.

Bár a szombati eredmények minden várakozást felülmúltak, de természetesen hátra volt a vasárnapi versenyfutam is. Az időmérőn a szerviz részéről becsúszott apróbb hiba miatt ugyan a szombati időmérős legjobb köridőt nem sikerült megjavítani, de az itt elért is ismét bőven elég volt a kategória pole pozíciójához. A versenyfutam aztán nagyjából a szombatihoz hasonló forgatókönyv szerint zajlott. Az elején Márk vesztett némi pozíciót és a szintén TCR kategóriás Audival az előző napi ellenfél szerb versenyző meg tudta előzni, de versenyzőnk folyamatosan ledolgozva a hátrányát ismét nem elégedett meg csak a magyar értékelés első helyével, hanem az Audit megelőzve az utolsó körökön az előnyét tovább növelve ismét a kategória győzteseként haladhatott át a célvonalon.

Márk első komoly versenyhétvégéjének a mérlege érthetően csalt könnyeket a kis csapatunk szemébe! Két versenyfutam, két pole pozíció, két futamgyőzelem a hazai és a nemzetközi értékelésben is! Csak ismételni tudjuk, ez messze-messze több, mint amiről álmodni mertünk!  Márknak nem csak minket, de sok sporttársat és sportszakembert is sikerült meglepnie ezzel az eredménnyel. Ezzel együtt egy újabb kihívás elé állítva kis csapatunkat a szakmailag lehető legjobb irányú folytatást illetőleg!

A szakmaisághoz kapcsolódva még külön plusz élmény volt, hogy ezt a fantasztikus eredményt rögtön a hazai autósport legismertebb és legeredményesebb csapatában érhette el Márk! Nagyon nagy köszönet jár Zengő Zoltánnak a lehetőségért, hogy versenyzőnk rögtön ilyen szinten bizonyíthatta tehetségét! Nagy köszönet a Zengő Motorsport csapatában a fiuknak, hogy befogadták Márkot és amolyan igazi Zengős szellemben maximálisan bele adtak mindent a mi kis újonc versenyzőnk első sikereiért!

A tervek szerint a valóra vált álmokat tovább élhetjük hamarosan, a folytatás következik ismét a Hungaroringen egy még izgalmasabb és még rangosabb versenyhétvégén! 

Read More

Kövy mester győzött

A Grand Prix sorozat öt évvel ezelőtt Kiskunhalason kezdődött, most szép számú közönség előtt, gyönyörű környezetben, 2017-ben is a Bács-Kiskun megyei városban folytatódott. Idén huszonnégy páros kvalifikálódott a 150 cm-es Nagydíjra.

18254216 1387171021306238 1780020452 n

Karádi László, nemzetközi pályaépítő tizenhárom ugrásból álló nehéz pályát egyetlenegy lovas tudta hibátlanul lovagolni. A győztes tanári lovaglással, utánpótlás szövetségi kapitányunk, a Zselic Farm színeiben versenyző, Kövy András sárga, kancájával Heurékával, akinek eredményhirdetésénél Lázár Vilmos Úr, a Magyar Lovas Szövetség elnöke, Bányai Gábor térség országgyűlési képviselője, Dr. Budai Gyula a Magyar Lovassport Szövetség Olimpiai Felkészülést Koordináló Bizottság elnöke és Juhász Tibor a verseny házigazdája gratulált.

18254135 1387170994639574 683784744 n

A másfél millió forint összdíjazású Grand Prix további helyére a négy hibapontos lovasok az időeredmény alapján osztozkodtak. A Morris Lovas SE lovasa, Kovács Henri Kyara Van Het Netehof D nyergében lett második, harmadik a hazai közönség nagy örömére, Weinhardt Virág Equest Cha-Chával.

18217434 1387171004639573 318580540 n

18280999 1387171001306240 1417878657 n

Negyedik egy vízbe lépéssel, Mráz Tamás Bascóval. Ötödik a rutinos, kiskunhalasi Fodor Gábor, Rádiháza Echoval és a hatodik, mezőny legfiatalabb lovasa, Sovák Péter tanítványa, Markó Sándor, Adjely El Rex-el. Ebben az évben a Grand Prix sorozat június első hétvégéjén, Balatonvilágoson, majd július közepén, Bábolnán folytatódik, melynek végén mindhárom Grand Prix kategóriában a lovasok a championátusból ismert pontszámítás alapján, bónusz díjazásban részesülnek.

Fotó: Hajdu Krisztina lovasfoto.hu

Read More

A világ legjobb centerétől, az egyéni villanásokig- edzői értékelések

dabrowskinorbert01Dabrowski Norbert a ritmusváltást emelte ki, amit nem tudtak lekövetni, Cseh Sándor pedig tudja, ezt a győzelemet nem szabad túlértékelniük. A Szolnok 13-7-re győzött a bajnoki döntő első meccsén az Eger ellen. A mérkőzés után az edzők így látták a találkozót: Dabrowski Norbert, a ZF-Eger vezetőedzője: – Gratulálok a Szolnoknak! Nem tudok egyszerűen mást mondani, […]

Read More

Hosszú Katinka és Verrasztó Dávid hétezer eurót gyűjtött a Golden Touron

hosszu_01Mind Hosszú Katinka, mind Verrasztó Dávid 7000 eurót (2,17 millió forint) nyert az úszók Golden Tour elnevezésű, franciaországi körversenyének győzteseként. Fotó: MTI/archív A swimswam.com szaklap hétfői összegzése szerint mindkét nemnél magyar elsőséget hozott a három viadalból álló széria, amelynek első állomása februárban Nizzában, a második márciusban Marseille-ben, a harmadik pedig az elmúlt hétvégén Amiens-ben volt. […]

Read More

Mérei László 70 éves

Mérei László május 2-án ünnepli 70. születésnapját. 1987-ben utánpótlás-kapitányként kezdett dolgozni a Magyar Atlétikai Szövetségben, majd 1990-től kisebb megszakításokkal a felnőttcsapatért volt felelős, hol szakmai igazgatóként, hol szövetségi kapitányként. A MASZ főtitkáraként és elnökségi tagként is szolgálta a sportok királynőjét, az atlétikát.

Read More
XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.