Pedrosa lehetne jövőre Rossi csapattársa?

Motor

2016. május 4. szerda, 18:57

Az általában jól értesült MotorCycleNews.com szakoldal legalábbis ezt állítja: forrásaik szerint Maverick Vinales mégis maradna a Suzukinál, így a Yamaha a Repsolnál tizenegy szezont lehúzó spanyolt szemelheti ki magának a távozó Jorge Lorenzo helyére. Az említett hírportál azt is megszellőztette, ki kerülhetne Marc Marquez mellé.

Ha eddig bármi kétségünk lett volna afelől, hogy Jorge Lorenzo Ducatihoz való átigazolása beindította az őrült átigazolási pletykák áradatát, akkor a MotorCycleNews.com értesülései kiegyenesítették az ezzel kapcsolatos kérdőjelet. A világbajnok csapatváltása után az egyik legnagyobb kérdés az, hogy kit szerződtet a helyére a Yamaha: az eddigi hírek alapján Maverick Vinales tűnt a legnagyobb esélyesnek, sőt maga a suzukis szavai is arra engedtek következtetni, hogy a korábbi Moto3-as vb-győztes közel állhat a megállapodáshoz a hangvillásokkal.

Nos, az MCN úgy tudja, hogy a Vinales és a Yamaha közötti egyeztetések zátonyra futottak – a szakportál forrásai szerint részben a fizetést érintő kérdések miatt –, így a fiatal spanyol mégis maradhat a „kékeknél”. Ám ennél is abszurdabbnak tűnik – nem csak első, hanem sokadik olvasásra is – az a forgatókönyv, amit felvázoltak helyette: a hírportál ugyanis úgy értesült, hogy Dani Pedrosa kerülhetne Lorenzo helyére!

Pedrosa-Rossi-Aragón

Pedrosa 2006 óta versenyez a MotoGP-ben, s az azóta eltelt közel tizenegy szezon során végig a Repsol Honda alakulatát erősítette, s bár egyetlen vb-címet sem sikerült nyernie, miközben több csapattársa is felért a csúcsra, a HRC továbbra is ragaszkodik a szerepeltetéséhez: egyes hírek szerint még jövőre is szeretnék őt megtartani. Épp ezért hangzik furcsának, hogy a Yamahánál köthet ki a spanyol, bár az MCN több érvet is felsorol a szerződtetése mellett: egyrészt hasonló a stílusa, mint Lorenzóé, másrészt Pedrosa békés természete tökéletes párosítást jelenthetne a japánoknál a 2018-ig hosszabbító Valentino Rossi utolsó két idényére.

Pedrosa ezzel a sportág történetének egyik leghosszabb együttműködésének vethetne véget, egyúttal pedig megnyitná az utat egy másik pilóta előtt, hogy a Repsolnál versenyezhessen. Az idézett szakoldalnak már erre is van egy jelöltje, nevezetesen Cal Crutchlow, aki jelenleg az LCR Hondánál húzza a gázt, s ha igaznak bizonyulnának a pletykák, úgy a 2014-es ducatis kiruccanása után másodjára lehetne gyári versenyző. Persze ezek csak feltételezések, ráadásul a vadabb fajtából, ám azt mindenképp jó látni, hogy Lorenzo átigazolása végre megbolygathatja a mezőny hosszú évek óta állandósult összetételét.

Forrás: www.formula.hu – RSS