Fél óra volt még hátra a délelőtti gyakorlásból, amikor is Sergio Pérez a Hungaroring 11-es kanyarjában túlcsúszott a rázóköveken, jobb hátsó kereke elmozdult pozíciójából, majd autója a falnak csapódott és fejtetőre állt. A mexikói sértetlenül megúszta – autója viszont alaposan összetört.
A csapat a második edzés előtt aztán bejelentette, nemcsak ő, de másik versenyzőjük, Nico Hülkenberg sem vesz részt a második edzésen, mert amíg nem tudják a hiba pontos okát, nem akarják veszélyeztetni versenyzőjük épségét. Ottmar Szafnauer, a csapat sportigazgatója elmondta: „Meg kellett tudnunk, mi történt a hátsó felfüggesztéssel Sergio autóján. A baleset rövidre zárta a délelőttünket, és úgy döntöttünk, délután inkább elővigyázatosságból nem is indulunk, hogy pontosan rájöjjünk a probléma okára. A vizsgálatok tovább zajlanak, meg kell bizonyosodnunk, hogy szombaton már körözhetünk. A balesetig elég ígéretes volt a napunk mindkét versenyző részéről. Voltak aerodinamikai műszereink az autókon, és némi munkát is el tudtunk végezni a közepes keverékkel.”
Pérez a nap végén elárulta, eléggé megijedt, amikor megfordult az autója. „Elég komoly baleset volt. A becsapódás annyira nem volt vészes, azonban átfordultam, és egy kicsit meg is ijedtem. Elég nehéz volt kiszállni az autóból ilyen helyzetben, de istennek hála semmi sem történt, szóval itt leszek holnap is” – nyilatkozta. „Tanulhatunk a történtekből, még ki kell elemeznünk az egész balesetet, és megnézni, hogy miben fejlődhetünk.”
„Még nem jöttünk rá, mi volt az oka, de a videón látszott, hogy a hátsó felfüggesztés eltört, szóval a gyári elemzések segítségével kell meggyőződnünk arról, hogy holnap versenyezhetünk. A csapatnak sok adat áll rendelkezésére, és szerintem jól döntöttek, hogy nem engedték versenyezni Nicóval, hiszen biztosra kell mennünk a probléma kapcsán. Elsőre azt hittem, nagyon koszos volt a műfű, de visszanézve és az adatok alapján egyértelmű, hogy a felfüggesztés tört el.”
Pérez elárulta, már a 10-es kanyarban sem stimmelt valami, de a gond csak a következő gyorsabb jobbosban ütötte fel a fejét, amikor áthajtott a rázókövön. A csapat vezetősége és főmérnökei két órával később aggódó tekintettel szemlélődtek a garázsban. „Elég nagy a törés, így nehezebb megállapítani, mi is ment tönkre először” – magyarázta egyikük az Auto Motor und Sportnak.
Azt hamar kizárták, hogy a kerékagy vagy a nyomórúd volt a hibás. „Ezek az elemek érintetlenek” – magyarázta a technikai igazgató Andy Green. „A hátrafelé néző kamera azt mutatta, hogy a kerék gyorsan megbillent. Emiatt inkább a lengőkarra gyanakszunk. Már csak az a kérdés, melyik volt az és mitől.” Ezzel kapcsolatban két elképzelésük van: vagy a kerékvetőtől sérült meg, vagy már eleve hibás volt, mivel Silverstone-ban károsodott.
Noha a Force India csak az előző versenyen vetette be először új B-specifikációjú autóit, a csapat elmondása szerint versenyzőinek nem kell aggódniuk a tartalék alkatrészek hiánya miatt. „Szerencsére minden egyes alkatrészből van tartalékunk” – jelentette ki Green.
Pérez abban bízik, az utolsó szabadedzésen pótolni tudják a ma kimaradt munkát. „Ez komoly hátrány. Sok információt veszítettünk, a gumikról és a pályáról sem tudtunk meg sokat. Remélem, a harmadik edzésünk jól sikerül, és így még lehet ebből egy jó hétvége.”