
875 kilóra jutó 875 lóerő, összkerékhajtás, rendkívül alacsony légellenállás… Semmi kétség: a Peugeot Sport nem spórolt a számokkal annak érdekében, hogy egy félelmetes torpedóval vértezhesse fel Sébastien Loeböt. Az elmúlt évtized koronázatlan rali királya ennek az egyedi versenygépnek a kormányánál vág neki a Pikes Peak-nek június 30-án, hogy a <
A tetőmagasság, a karosszéria formája, a lökettérfogat, a motor beépítése… Az autósportra szakosodott mérnökök egész pályafutásuk során kénytelenek ügyesen bűvészkedni a szabályzatban előírt megkötésekkel. Igazi szenvedély ez, az biztos, de mennyire frusztráló! Mint amikor egy versenylovat fogatba kötnek…
A lelke mélyén minden mérnököt egyetlen vágy hajt: a pokol tüzére hajítani a korlátokat, és végre megtervezni az álom versenyautót! Azt az autót, amely nem a kompromisszumokból született, és a maximális teljesítmény kisajtolásának keresését testesíti meg. Vagyis egészen egyszerűen azt az autót, amely a mérnöki vágyakban mindig ott van, és elrejtőzve, ugrásra készen áll.
Egyetlen verseny van a világon, amelyik lehetővé teszi, hogy ezt az alvó fenevadat végre szabadon engedjék: a Pikes Peak! Elég csak kiejteni a verseny nevét és a legendás <
A szédületes magasságokba vezető Pikes Peak egy, a világon egyedül itt jelentkező műszaki kihívás elé állítja a tervezőket, ez pedig a motorok folyamatos és maximális oxigénellátásának a megoldása. <
Az elgondolás egyszerű: a Le Mans-i versenyekből átvett V6-os biturbós motorral felszerelt 208 T16 erősebb lesz, mint egy F1-es versenygép! Talán mondani se kell, ez lesz a legerősebb versenyautó, amelyet a sokszoros ralibajnok valaha is vezetett.
Extrém izgalmak a láthatáron… annál is inkább, mert a Pikes Peak legfeljebb a szakadékot kínálja bukótérként.
A Peugeot Sport szándéka szerint Sébastien Loeb egy végletekig könnyített autóval indul a győzelemért. < <Éppen 875 kilóra jöttünk ki>> – avat be Jean-Christophe Pallier – <
A 208 T16 további rokonságot mutat a Le Mains-i 24 órás verseny bajnokával, a 908-al. Tavaly óta a Pikes Peak útvonala végig aszfaltozott, ennek köszönhetően a Peugeot Sport mérnökei gyakorlatilag egy új Le Mans-i versenyautót építettek, számos szerkezeti elemet kölcsönözve ebből az autóból: a futóművet, a fékeket, egyes aerodinamikai megoldásokat, például a motor hűtésére szolgáló szellőző rendszert, vagy a látványos, kétméteres hátsó szárnyat, amely az első 908 HDi FAP-ból származik. Bocsánat, nem volt kisebb készleten!
Akárcsak a Le Mans-ra kifejlesztett versenygépek esetén, itt is kiemelt szempont volt a légellenállás leszorítása: < <Úgy gondoljuk, hogy ez különböztet meg bennünket a versenytársaktól>> – szögezi le Jean-Christophe Pallier. < >. A rendkívül látványos első légterelő brutális látványt kölcsönöz a 208 T16 torpedónak, ugyanakkor félelmetesen hatékony a légellenállás csökkentése érdekében. Az autó aerodinamikája, szinte láthatatlanul, a maximális teljesítmény elérésének közel ötven százalékáért felel!
A Peugeot 208 T16 összkerékhajtású kerekeire kivételes tapadást biztosító, speciális Michelin abroncsokat raknak, így az autó már most verhetetlen vetélytársként jelenik meg a versenytársak előtt. Minden idők legeredményesebb rali pilótája, Sébastien Loeb minden idők egyik legextrémebb versenygépével vághat neki június 30-án annak a 18 tűkanyarral és 156 kanyarral tűzdelt pályának, amely most még elválasztja a csillagoktól és a Pikes Peak győzelmi lengendájától.
MOTOR |
|
Típus |
V6 biturbo |
Lökettérfogat |
3,2 l |
Szelepek száma |
24 |
Beépítés |
középen, a hátsó tengely előtt |
Hengerek száma |
6, 60°-os V-elrendezés |
Teljesítmény |
875 LE |
Nyomaték |
900 Nm |
Max fordulatszám |
7800/perc |
Csúcssebesség |
240 km/óra |
Gyorsulás 0-ról 100 km/órára |
1,18 sec |
0-ról 200 km/órára |
4,8 sec |
0-ról 240 km/órára |
7 sec |
ERŐÁTVITEL |
|
Meghajtás |
Négykerékhajtás |
Sebességváltó |
Hosszanti, hatfokozatú szekvenciális, a kormányról működtethető |
KAROSSZÉRIA |
|
A szerkezete és anyagai |
Acél térváz |
Karosszéria |
Szénszálas |
FUTÓMŰ / FÉKEK / KORMÁNYMŰ |
|
Felfüggesztés |
4 ponton csatolt, kettős háromszög lengőkarok |
Rugózás |
Torziós rudak |
Lengéscsillapítók |
Gáztöltésű |
Stabilizátor |
Elöl és hátul |
Kormányzás |
Közvetlen, hidraulikus rásegítéssel |
Fékek |
Kettős hidraulikus fékkör, alumínium monoblokk féknyergek |
Tárcsák |
Szénszálas, hűtött elöl-hátul |
|
Elsők: 380 mm / Hátsók: 355 mm |
Kerekek |
18×13 / Speciális, magnéziumból készült, a Forma-1-ből átvett megoldás |
Gumik |
Michelin 31/71/18 |
MÉRETEK |
|
Hosszúság |
4500 mm |
Szélesség |
2000 mm |
Első túlnyúlás |
1690 mm |
Hátsó túlnyúlás |
1690 mm |
Tengelytáv |
2695 mm |
Szárny |
2000 mm |
Üzemanyagtartály térfogata |
40 l |
Tömege |
875 kg |
Műszaki adatok – 208 T16 Pikes Peak