F1
2016. február 27. szombat, 10:32
Szerző: Gobodics Tamás, fotó: dppi
Az F1-es gumigyártó szerint az adatok alapján úgy viselkedtek az abroncsok, ahogy arra előzetesen számítottak – az új ultralágy gumiktól is azt kapták, amit vártak, bár egyelőre nem vonnak le sok következtetést.
Az idei első hivatalos F1-es teszt négy napon át tartott a barcelonai aszfaltcsíkon és természetesen nem csak az autókat, karosszériákat és motorokat tesztelik ilyenkor a csapatok, hanem a gumikat is – ráadásul a Pirelli most egy új keverékkel állt elő: az ultralágy abronccsal. Ez a keverék a barcelonai pályára nem megfelelő, mert a gumigyártó elsősorban a lassú, városi pályákra tervezte – hamar felmelegszik, rövid ideig nagyon tapad, de hamar el is kopik.
A Pirelli értékelése szerint a négy nap folyamán az történt, amire számítottak – úgy teljesítettek az abroncsok, ahogy várták. A csapatok mindegyik keveréket kipróbálták, az ultralágy gumin pedig Sebastian Vettel futotta a leggyorsabb kört a Ferrarival. Kevin Magnussen és a Renault futotta a leghosszabb etapot a közepes abroncsokon (harminc kört tett meg a dán pilóta), Valtteri Bottas és a Williams pedig 26 kört tett meg a kemény keverékkel – ezen a helyszínen általában ezt a két típust hasznlják a csapatok.
“Egyelőre nem vonhatunk le túl sok következtetést, hiszen ez még csak a szezon első tesztje volt” – magyarázta Paul Hemberley, a Pirelli motorsport-főnöke. “A csapatok különböző dolgokat próbálgatnak különböző specifikációjú autókkal, így egyelőre elég nehéz megfejteni a gumik karakterisztikáját. Azonban az adatokból, amiket eddig láttunk, az derül ki, hogy az abroncsok úgy teljesítettek, ahogy azt mi előzetesen vártuk a hosszabb és a rövidebb etapokon is.”
Hemberley az új “lila” ultralágy gumikról is beszélt. “A legnagyobb hírünk az új ultralágy gumink debütálása volt. Ez hozta a leggyorsabb köridőt a tesztek során és azt az extra teljesítményt kaptunk, amit elvártunk – még akkor is, ha Barcelona nem a legmegfelelőbb pálya ehhez.”