PROHUN 500 Vitnyéd: vasárnapi szakasz

prohunvitnyed.jpg

A szombati bonyodalmak után vasárnap reggel 8 órakor kiderült, hogy hogyan fog alakulni a verseny. A döntés szerint némi módosításokkal az elsõ szakasz 120 kilométer, a második pedig 40 kilométer hosszú lett. A Challenge Kupa és a motoros mezõny elõször tette meg a 40 kilométereset, a másik pályából pedig egy kört, vagyis 60 kilométert teljesített.

A pálya szinte teljesen felszáradt, pedig egész éjjel esett az esõ. A versenyautók csak úgy repkedtek az ugratókon és a patakátkeléseknél átvezetõ hidakon, semmit sem veszítettek tempójukból, és folytatták az éles küzdelmet. Gál István motorháztetõ nélkül érkezett a szervizbe, de szerencsére nem történt komolyabb baj, csak egy csavar lazult ki. A Kristóf-Simon páros rendkívül lassan teljesítette a szakaszt.

Simon Péter így nyilatkozott: „A tizedik kilométer körül eltört az egyik gázolaj nyomócsövünk, ezért olyan hetven lõerõre redukálódott a teljesítménye az autónak, és gyakorlatilag mindenki elment mellettünk, mostantól kezdve a célba érés az egyetlen célunk.” A párost az utolsó szakaszon behúzták, mivel folyt a gázolaj a motortérben. Az autóban egyébként is csak három henger ment, de a páros becsületére legyen mondva, hogy teljesítették az utolsó szakaszt.

A Challenge Kupában Gábor Attiláékat tegnap este kizárták, mert késõn érkeztek az esti parc fermébe. Fazekas Károly pedig egy hatalmasat borult az elsõ szakaszon, és forfaitolt. „Kicsit jobban igyekeztünk, mint lehetett volna, egy balos kanyarban kisodródtunk és csúsztunk keresztbe, a hátulja eldobta magát, kb. egy métert csúsztunk keresztbe, és aztán borultunk. Szerencsére nem lett semmi bajunk, kimásztunk belõle, csak a talpra állítás volt egy kicsit bajos, egy traktor tudta csak kihúzni. Az autó mûködõ képes, kicsit kozmetikázunk rajta, és beállunk a parc fermébe.” A páros szélvédõ nélkül teljesítette az utolsó szakaszt azért, hogy forfaitolni tudjon. A versenyzõk búvárszemüvegben ültek az autóban, de végigmentek a szelektíven!

Az utolsó szakaszon nagy fordulatot vett a verseny. Kis Sándor eltalált az úton egy tuskót, és kereket kellett cserélnie. „Kemény pályacsúcsot szerettem volna autózni, de beugrott elénk egy tuskó és már nem tudtunk mit csinálni. A jobb elsõ kerekünk bánta, de ebben is rekordot döntöttünk, mert két és fél perc alatt sikerült kicserélni! Azt gondolom, hogy nem kellett volna az utolsó gyorson kockáztatnom, de ki akartam próbálni, hogy mit tud az autóm. Tiszta erõbõl mentünk, de ez a tuskó közbejött.” – nyilatkozta Kis Sándor. A GPS berendezések begyûjtése után derült ki, hogy a versenyzõnek nem mûködött rendesen a nyomkövetõje, ezért a szabályok által elõírt büntetést szabták ki rá: megkapta a legrosszabb idõt és 30 perc büntetést. Kisék így a hetedik helyre csúsztak vissza, a versenyt a Zapletal-Ulehla kettõs nyerte meg!

„Nagyon tetszett a pálya, örülök, hogy bent vagyunk a célban, mert voltak olyan pillanatok, hogy azt hittük, mi is tréleren megyünk el innen.” – nyilatkozta Zapletal. „A technikai sajnos egész hétvégén nem szolgált minket, pedig ez olyan pálya lett volna, ami fekszik nekünk. Két defektünk is volt a hétvégén, az egyiknél majdnem felborultunk és beestünk a kukoricásba is. Tegnap elment az ereje az autónak, és csak kínkeservesen tudtunk haladni, de szerencsére nem ment tönkre teljesen a motor.”

A harmadik helyre Ács László jött be. „Rosszul indult, de azt gondolom, hogy jó verseny volt, örülök, hogy sikerült végigmenni. Nem történt velünk igazán komolyabb dolog, az autónkkal sem. Tegnap is ezen a hosszú szelektíven egész jó idõt sikerült menni, de most egy kicsit visszafogottabban mentünk. Néha egy kicsit túlcsúsztam, és nagyon meleg volt az autóban.”

Prochazka 10 perc büntetést kapott, mivel a szakasz egyik részén eltévedtek egy kicsit, és máshol jöttek vissza a pályára, így szembe mentek a stoppal. A versenyzõ egyébként arra panaszkodott, hogy Horváth Béla sokáig feltartotta és nem tudta megelõzni, a felügyelõ testület ezért figyelmeztetésben részesítette a versenyzõt. Procházka a hatodik helyet szerezte meg, Gombi viszont remekül debütált az új autóval, hiszen rögtön a harmadik helyen végzett! A fájós lábbal versenyzõ Rigler Zoltán a negyedik helyre hozta be a Touareget úgy, hogy az elsõ szakaszon a legjobb idõt autózta, még Kisnél is másfél perccel ment gyorsabban!

Liszi László már csak negyedikben tudta megtenni az utolsó szelektívet, mivel letört egy fogaskerék a váltóban. A Mitsubishi nagy nehezen végig döcögött a pályán, és behozta a párost a kategória harmadik helyre. „Ez a szakasz nagyon kalandosra sikerült, mert a huszadik kilométernél elfogyott az összese sebesség, egyetlen egy maradt, a négyes fokozat, ami a hosszú egyenesekbe nagyon jól jött, de a szûk visszafordítókban és a vizes árkokban nagyon nagy problémáink voltak. Gyakorlatilag eltört a váltó rudazat.” A páros ennek ellenére az abszolút ötödik helyen végzett. Ismét nehéz hétvégét tudhat maga mögött a Gál-Oroszlán kettõs, hiszen forfaittal kezdtek, és nem is tudták ledolgozni a hátrányukat, pedig az utolsü szelektíven a legjobb idõt autózták! A többszörös bajnok páros a nyolcadik helyen végzett.

A motoros-quados kategóriában óriási csatát vívott egymással Szabó László és Mészöly Tamás! Utóbbi rajtolt az elsõ helyrõl reggel, de Szabó gyorsan utolérte, és folyamatosan egymás mögött versenyeztek. Végül igen szoros eredménnyel, mindössze 1 perc különbséggel végzett Szabó László az elsõ helyen.

Végeredmény:

1. Zapletal-Ulehla 04:31:45

2. Ács-Bagics +00:05:43

3. Horvth-Nagy +00:29:46

4. Rigler-Maurer +00:33:09

5. Liszi-Fenesi +00:43:10

6. Procházka-Nemajer +00:44:32

7. Kis-Czeglédi +01:07:07

8. Gál-Oroszlán +02:03:04

9. Sarrang-Stark +02:10:59

10. Tamás-Tagai +02:13:13

11. Kristóf-Simon +02:28:47

12. Kéry-Szegedi +04:26:10

13. Varga-Hujber +06:07:27

Challenge Kupa:

1. Birnbauer-Drávai 04:26:33

2. Fazekas-Csató +02:09:28

Motor/Quad:

1. Szabó László 04:54:53

2. Mészöly Tamás + 00:01:01

3. Nagy István +00:51:16

4. Nyeste Róbert +01:43:47

www.tereprallye.hu