F1
2016. augusztus 19. péntek, 18:32
A finn pilóta 2009 végén hátat fordított az F1-nek, és csak 2012-ben tért vissza – a köztes időben raliautókban próbálgatta tudását, mely szerinte jobb autóversenyzővé formálta őt.
2009 végén a Ferrari nem hosszabbított szerződést világbajnokával, méghozzá azért, hogy helyet csináljanak Fernando Alonsónak. A sors végül úgy hozta, hogy az elmúlt másfél évtized két legmeghatározóbb pilótája 2014-ben egy csapatba kerüljön a Scuderiánál – Raikkönen két év lotusos kaland után tért vissza egykori sikerei helyszínére, de mielőtt újra nekilendült volna a Forma-1-nek, két évet lehúzott a rali-világbajnokságon. A finn úgy véli, sosem kérdőjelezte meg saját képességeit a visszatérés előtt, annak ellenére, hogy a 2009-es aerocsomaggal csak egy szezont versenyzett, ráadásul sosem próbálta ki a Pirelli abroncsait.
„Persze voltak kétségeim, hiszen néhány évig nem vezettem, de többé-kevésbé tudtam, hogy milyen lesz” – nyilatkozta Raikkönen az F1i.com-nak „Minden évben vannak szabályváltozások, a gumik is változnak, de biztos voltam benne, hogy minden rendben lesz majd. Amikor egy két éves autót vezettem – az első Lotust – demo-gumikkal Valenciában, már kezdettől fogva jól éreztem magam. Volt néhány problémánk, melyeket ki kellett javítani – például a kormánnyal és hasonlók, de az első körtől kezdve minden rendben volt. Valenciában sosem tettem meg sok kört pályafutásom során, mert rövid a pálya és nem is túl gyors, de jól sikerült minden. Ott volt a kérdőjel, hogy az azévi autó milyen lesz az előzőekhez képest, de amikor visszajöttem, már nem aggódtam – persze az embernek mindig vannak félelmei, de nem írtam volna alá a szerződést, ha nem tudtam volna, hogy jó lesz.”
Raikkönen kiemelte, hogy a raliautóban elsajátított koncentráció mértéke nagyon hasznos volt számára a Forma-1-ben is. „Az egyik legnagyobb előnye az volt, hogy folyamatosan vezettem – és legyen az bármilyen formája a versenyzésnek, nagyon sok mindenre tanít meg téged. Még amikor a ferraris időszak alatt raliztam 2009-ben, akkor is azt éreztem, hogy hasznos volt számomra. Természetesen ott van a veszély, és hasonlók, de bárhol megsérülhetsz. A raliban nagyon precíznek kell lenned, a koncentrációdnak pedig még magasabb szinten kell lennie, mert folyamatosan fülelned kell.”
„A hallgatás mellett ott a vezetés, ezért több dolgot is kombinálnod kell, és amíg megszokottá nem válik, addig sosem leszel elég gyors. A tesztpályán lehetek én ugyanolyan gyors, mint a többiek, ez viszont nem számít. Amikor viszont jegyzetek alapján vezetsz – melyeket össze is kell rakni -, nagyon sokat tudsz tanulni belőle. Mivel nagyon kemény sportról van szó, a vezetést is segíti – így ha semmit sem csináltam volna két évig, biztosan nehéz lett volna visszarázódni, ebben az esetben viszont nem okozott problémát” – tette hozzá a Jégember.