Rali
2016. szeptember 21. szerda, 08:31
A Citroen Racing aktívan készül a FIA Rally világbajnokságba való visszatérésére. Új kihívás és egy új kaland ez egy olyan csapat számára, melynek szaktudását mindenki elismeri.
A hamarosan megnyíló Párizsi Autószalonon mutatkozik be a C3 WRC koncepció, amelyet a Citroen stílusközpont a Citroen Racing-gel közösen hozott létre. A tanulmány az új C3 izmoktól dagadó, erőteljes grafikai elemekkel ékesített, extrém változata. Előfutára annak a versenyautónak, amely 2017 januárjában mutatkozik be a Monte-Carlo Ralin.
A márka az új C3-mal indítja el termékoffenzíváját és kész arra, hogy a FIA WRC-ben is az élre törjön. A Citroen csapat igen otthonosan mozog ebben a közegben 8 konstruktőri világbajnoki címével és rekordszámú 96 győzelmével a háta mögött. Ez a bajnokság tökéletesen passzol az új C3 műszaki alapjaihoz és energiával teli karakteréhez.
A végső versenyautóhoz már igen közeli C3 WRC koncepcióautó külseje a jót tükrözi a Citroen stílusközpont szándékait, de még nem fedi fel teljesen a végső formát. A C3 alapjaira épített autó megőrzi az alapmodell gömbölydedségét és frissességét. Megmarad a jellegzetes, kétszintű fényszóró-kialakítás, a kétszínű fényezés, valamint a tető színének megjelenése a karosszéria egyes elemein. A sportos, izmos karosszéria 55 mm-rel szélesebb az új C3-nál, ami nagyobb szabadságot tesz lehetővé az aerodinamikai jellemzők kialakításában. Ezt példázza az első lökhárító légterelője is.
A C3 WRC külső stílusa az autóversenyek világához igazodik. A sötét lökhárító hangsúlyozza az autó tekintetét, csakúgy, mint a márkajelzést magába foglaló kettős krómcsík, amely egészen a LED-es nappali menetfényekig húzódik.
A C3 WRC koncepció nem áll távol attól a FIA WRC új, 2017-től életbe lépő szabályozásának tökéletesen megfelelő végső változattól, amely részt vesz majd a bajnokságban. A karosszéria szélessége és az első és hátsó aerodinamikai elemek már az új szabályozást tükrözik. A végső versenyváltozat az új szabályozás összes jellemzőjét magán viseli majd, amelyek közül ezek a legfontosabbak :
– A motorok teljesítményének megemelése körülbelül 380 LE-ig, a turbócső átmérőjének 36 mm-re történő megnövelésével ;
– nagyobb szabadság az aerodinamika terén a maximális szélesség 1875 mm-re történő megnövelésével, új kialakítású első lökhárítóval és diffúzorral ellátott hátsó lökhárítóval;
– szélesebb és hátrébb elhelyezett hátsó légterelő a kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságokért;
– 25 kg-mal csökkentett tömeg ;
– engedélyezett az elektronikus differenciálkontroll
A márkára jellemző innovatív és avangárd megoldások a C3 WRC-ről készült videóra is jellemzőek. Ez a 2016-os Párizsi Autószalonra készült videó a Citroën és a ScanLab Projects ügynökség közös munkájának a gyümölcse. Az ügynökség az innovatív « 3D Scanning » képfeldolgozás specialistája.
A forgatás május végén zajlott a Portugál Rali keretében, a Marao versenypálya 26 km-es szakaszán. A film fekete fehérben készült, tökéletes összhangban a márka innovatív beállítottságával.
A 2017. januári Monte-Carlo Ralit várva találkozzunk a Párizsi Autószalonon, a márka standján, amely az 1-es pavilon C folyosójának 320-as kiállítóhelyén lesz megtalálható.
A C3 WRC koncepcióautó méretei:
Hosszúság : 4,15m
Szélesség : 1,90m