F1
2015. november 30. hétfő, 12:03
Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Red Bull Media House GmbH
Az energiaitalos alakulat szert tett egy gyártó F1-es motorjára, de még nem mondhatják meg, melyikére. A megoldás alighanem a Renault: de felboríthatja-e terveiket, ha a gyár mégsem tér vissza?
Továbbra is vannak bizonytalan pontok a mezőny két csapatával kapcsolatban: a Red Bull továbbra sem jelentette be, milyen erőforrást használ a következő idényben – csak azt erősítették meg, hogy aláírtak egy motorszállítóval, a partner azonban kizárásos alapon a Renault lehet, hiszen minden más gyártó nemet mondott nekik –, a Renault visszatérése a Lotus oldalán pedig továbbra sem hivatalos. A motorsport.com információi szerint végső döntés 48 órán belül várható, Carlos Ghosn elnök-vezérigazgatónak kell rábólintania a végső tervekre.
Bár a Renault érkezését hosszú ideje tényként kezelik, nem elképzelhetetlen, hogy a vállalat első embere nemet mond a projektre, a cég pedig hátat fordít a Formula-1-nek. Ebben az esetben pedig a Red Bullnak sem biztosítanának erőforrást – legalábbis ezt diktálja a logika, illetve egy Ghosn korábbi nyilatkozata, mely szerint vagy gyári csapatot indítanak, vagy teljesen kiszállnak. Christian Horner szerint azonban a két kérdés nincsen kapcsolatban.
„Szerződésünk van egy motorról, amelynek részleteit remélhetőleg egy héten belül közölhetem” – mondta a motorsport.com-nak Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Mikor egyenesen rákérdeztek a Renault kivonulásának lehetőségére, így válaszolt: „Aláírtuk ezt a szerződést. Nyilvánvaló, hogy rengeteg dolog történt az elmúlt hetekben. Nem mondhatom el, hogy miféle dolgok, de minden ki fog derülni.”
„Nem vagyunk abban a pozícióban, hogy bejelenthessük, milyen motorunk lesz, de a helyzetünk egyértelmű, megállapodásunk szól a következő évre. Szeretnék róla többet mondani, de sajnos még nem tehetem” – folytatta határozottan Horner, aki arra is kitért, nem származik hátrányuk abból, hogy csak későn derült ki, mely motort használják jövőre. „Négy különböző karosszériát terveztünk. Ez elkerülhetetlenül csúszást vont maga után, de mivel a szabályok tekintetében a jövő év viszonylag változatlan, inkább egy evolúcióról van szó. Az időbeosztásunk szorosabb lett, de mindenki szuper munkát végzett Milton Keynes-ben, hogy tarthassunk magunk az ütemtervhez.”