Mind a hét módosító pontját felhasználta a Mercedes azokra az új fejlesztésű erőforrásokra, melyeket a monzai hétvégén vetett be először. A németek elmondásuk szerint elsősorban már jövő évi fejlesztéseiket igyekeztek előkészíteni az új hajtóegységgel, melynek éppen emiatt azon területein módosítottak, amelyekhez a tél folyamán szigorodó szabályok miatt már nem nyúlhatnak hozzá.
A németek egész hétvégén hangoztatták, hogy ezen újításaiknak nem sok hatása van a teljesítményre, így pluszlóerőket sem igazán hoztak. Lewis Hamilton a V6-os első bevetésén, a pénteki első szabadedzésen azonnal másfél másodperccel volt gyorsabb a Ferrarit vezető Sebastian Vettelnél, ráadásul a Mercedesek végsebessége is feltűnően magasabb volt, mint az év nagy részében megszokhattuk tőlük – az ő régebbi motorjukat használó riválisaikhoz képest is. Az időmérő edzésen aztán a különbség jelentős mértékben csökkent – ám Hamilton tempója a vasárnapi futamon ismét messze felülmúlta a vörös autókét. E jelekből pedig többen arra következtettek, hogy a csapat igyekszik kisebbíteni új motorja érdemeit, miközben a hirtelen fejlődés elsősorban mégis ennek köszönhető.
Így gondolja ezt a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is. „Ijesztőek voltak pénteken. Nyilván voltak bizonyos gondjaik Rosbergnél. Nekem úgy tűnt, hogy később kicsit le is tekerték a motorjukat. De az biztos, hogy pénteken úgy tűnt, óriásit léptek előre. És ez igencsak aggasztó” – nyilatkozta a brit az Autosportnak. „A saját külön ligájukban versenyeznek jelenleg. A versenyen is láthattuk, milyen tempóra volt képes Lewis a végén. Mégpedig a közepes keveréken – ez elképesztő volt. Szóval gyanítom, hogy a futam nagy részén csak őrizték a különbséget” – utalt arra, hogy Hamilton csak a hajrában mutatta meg valódi tempóját, amikor csapata arra kérte, növelje előnyét az esetleges időbüntetés veszélye miatt. A brit ekkor hat kör alatt 22,5 másodpercről 25 másodpercre duzzasztotta Vettellel szembeni előnyét, ami körönként közel fél másodperces különbséget jelentett kettejük között.
Horner Red Bullja mindeközben csak álmodozhat egy hasonlóan erős motorról. Monzában versenyzői a kétszeri motorcsere miatt csak a mezőny végéről rajtolhattak, s mivel erőpályáról van szó, kevés esélyük volt a Mercedes- és Ferrari-motoros riválisokkal szemben. Ennek ellenére mind Daniel Ricciardo (8. hely), mind pedig Danyiil Kvjat (10. hely) pontot szerzett – ami némiképp meg is lepte az osztrákokat. „Ez volt a maximum. Hátulról rajtoltunk, és mindent kihoztunk a stratégiából, jók voltak a kerékcserék, ahogy a versenyzőink is jó munkát végeztek. Elméletben a spái és monzai pályák voltak a számunkra legkevésbé kedvező helyszínek. Szingapúrban jobbak lesznek az esélyeink. Végső soron a lóerők minden egyes pályán sokat számítanak, de az efféle helyszíneken nincs akkora jelentőségük” – magyarázta a brit.