F1
2016. szeptember 21. szerda, 08:49
Szerző: Gellérfi-Csizmadia Gergő
Közel 6 milliárd doboznyi eladott energiaital egyetlen esztendő alatt – ennyiből bizony könnyedén juthat az F1-es csapatnak is némi plusztőke… 1000 milliárd forint forgalmat bonyolított a Red Bull!
Az energiaitalait immár 169 országban forgalmazó Red Bull újabb rekordnyereséget könyvelhetett el a tavalyi évben: a cég profitja 2015-ben 501 millió euró, azaz több mint 150 milliárd forint volt – ez 35 százalékos növekedést jelent, míg a cég teljes forgalma 20 százalékkal nőtt, 3,2 milliárd euróra, azaz megközelíti az 1000 milliárd forintot.
Az eladások száma szintén emelkedett, immár közel 6 milliárd doboz fogyott el világszerte, ami 6 százalékos növekedést jelent. Különösen nagyot nőtt az eladott dobozok mennyisége Törökországban (25%), Dél-Afrikában (19%), Szaúd-Arábiában (19%), Indiában (18%), Lengyelországban (18%) és Németországban (16%).
És ha már a százalékoknál tartunk: talán sokan nem tudják, de a sportszponzorációra rengeteget költő cégnek nem Dietrich Mateschitz a többségi tulajdonosa, hanem a Red Bull ősét, a thai Krating Daeng italt feltaláló Yoovidhya-család – apa és fia összesen 51 százalékot birtokolnak, de az alapításkor történt megállapodás értelmében „cserébe” Mateschitznél maradt az irányítás.