„Remélem, nem merül feledésbe az aeroscreen”

F1

2016. június 30. csütörtök, 15:47

Szerző: Strommer Benjamin, Fotó: Red Bull Media House GmbH

Daniel Ricciardo – aki először vezetett F1-es autót a Red Bull fejvédő megoldásával felszerelve – csalódott lenne, ha a projektet teljesen elvetnék. Úgy véli, ebben az ügyben nem szabad a költségeknek dönteniük.

A 2017-es autókra a biztonság növelése érdekében extra fejvédelem kerül, amely az úgynevezett halo formájában fog megvalósulni: a Ferrari, amely a téli teszteken elsőként vitte pályára ezt a megoldást, a Red Bull Ringen, a verseny utáni gyakorláson egy továbbfejlesztett változatot fog autójára szerelni. Ezzel egyidejűleg úgy tűnik, hogy a Red Bull alternatív terve, az aeroscreen süllyesztőbe került. A csapat 250 000 eurót költött a fejvédőre, amelyet az Orosz Nagydíj szabadedzésén felszereltek Daniel Ricciardo autójára, a közelmúltban azonban a projekttel kapcsolatos minden munkát leállítottak.

A motorsport.com megkérdezte az ausztrál pilótát, csalódott lenne-e, ha az aeroscreennek pénzügyi okok miatt nem lenne jövője – a Red Bull azért állította le a fejlesztést, mert senki sem vállalta át annak finanszírozását. „Bizonyos tekintetben igen. Azt hiszem, az autók mindenféle plusz szerkezet nélkül néznek ki legjobban, de itt nem a külső a lényeg” – felelte a lapnak Ricciardo.

„Ha tisztán a biztonság a tét, akkor nem szabad a költségek alapján döntéseket hozni. Meglátjuk, mi történik, mindenesetre ezzel még foglalkozni kell a későbbiekben. Csalódott lennék, ha teljesen elvetnék, nem hiszem, hogy az lenne a legjobb döntés.”

Christian Horner csapatfőnök elmondta, pillanatnyilag a Nemzetközi Automobil Szövetség visszajelzését várják: „Az FIA utasítására várakozunk. Jelenleg nagyon csendben vannak, ezért először is meg kell várnunk, mi a mondandójuk, aztán ahhoz alkalmazkodva tudunk cselekedni. Valószínűleg jelenleg el vannak foglalva a kérdéssel, de a labda az ő oldalukon van. Hogy őszinte legyek, úgy gondolom, nem nagyon szoktak hozzá az ilyenhez” – fejtegette Horner, miért kell ilyen sokat várni a visszajelzésre.

Forrás: www.formula.hu – RSS