Hosszú ideje cikkeznek már arról, hogy a Renault hamarosan ismét saját csapattal képviseltetheti magát a királykategóriában, miután visszavásárolja a Lotust. A cég képviselői egyelőre csak azt árulták el, hogy a vezetőség átgondolja a Forma-1-es szerepvállalást, azaz a gyári szintű visszatérés mellett továbbra sem zárhatjuk ki, hogy a franciák végül elhagyják a királykategóriát, de azt sem, hogy megtartják jelenlegi, motorszállítói státuszukat.
A tárgyalások során természetesen a projekt költségeire is komoly hangsúly kerül, egy sikeres F1-es alakulat futtatása ugyanis éves szinten több százmillió dollárt is felemészthet. A Forma-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Renault Bernie Ecclestone a Renault új gyári alakulata kapcsán nemrég kijelentette, a cég nem kapna automatikusan pluszpénzt a sport kereskedelmi bevételeinek elosztásakor, de lenne lehetőség arra, hogy komolyabb bevételhez jusson. A 2005-ös és a 2006-os sikerekért ugyanis megkaphatják a dupla világbajnoki bónuszt, ami többek között a Red Bullnak is jár, és amit az idei szezon végén – a cím megvédése esetén – a Mercedes is megkap.
Ezzel a Renault is tisztában van, és azt sem szeretné elvitatni, hogy a pénz roppant fontos a motorsportok világában, Abiteboul elmondása szerint azonban a komolyabb szerepvállalást nem attól teszi függővé, mekkora bónuszokra számíthat. „A motorsportban nem lehet mindent megvásárolni, viszont pénz nélkül nem tudsz sikeressé válni” – mondta a Motorsportnak. „Tehát, rendkívül körültekintőnek kell lennünk. Nem álmodozunk. Tudjuk, milyen típusú erőforrásokra van szükségünk, és azt is, mennyi időre van szükségünk egy értelmes terv összeállításához. Kiderül, megkapjuk-e a támogatást a hosszú távú tervünk kapcsán; beleértve ebbe a pénzügyi támogatást is!”
„A kereskedelmi jogok birtokosától remek hírek érkeztek; ezt nem fogjuk elvitatni. Viszont, nem akarom, hogy bárki is azt gondolja, hogy a döntésünk csak tőle függ, hiszen elsőször azt kell eldöntenünk, részt akarunk-e venni [a Forma-1-ben], és ha igen, milyen áron? Ez a Forma-1 marketingértékén is múlik! Ez még mindig jó, még mindig nagyon erős, hiszen ez a világ egyik legjobb sportja, amiben mi már 37 éve érdekeltek vagyunk. Szóval, ez az egyik oka annak, hogy folytatni akarjuk, de tudjuk, hogy a költségeket a cégünknek kell állnia, valamint a befektetőknek és a szponzoroknak” – magyarázza a francia szakember.
Abiteboul végül elmondta, továbbra sem számít arra, hogy a Renault vezetői gyorsan döntenek, de elismeri, hogy a végleges döntésnek a következő hónapokban meg kellene születnie. „Azt hiszem, a szezon vége előtt lesznek hírek! Le kell tennünk a voksunkat valami mellett, és meg kell bizonyosodnunk róla, hogy a terveket valóban végre tudjuk hajtani. Úgy vélem, a szezon vége előtt nagyjából már tisztában leszünk azzal, mit akarunk csinálni a 2016-os évad után” – zárja gondolatát a francia szakember, aki több alkalommal is elmondta már, hogy cége jövőre az eredeti terveknek megfelelően a Red Bull és a Toro Rosso partnereként akar helyt állni.