F1
2016. március 7. hétfő, 15:19
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Noha a tulajdonosváltás miatt kapkodniuk kellett, és a Renault-motor autóba való visszaszerelése sem volt piskóta, az enstone-iak végül kiváló formában zárták a teszteket. De még ez sem jelenti azt, hogy rendszeres pontszerzők lesznek.
Noha a Lotus és a Renault átállásának folyamata már a tavalyi szezon folyamán megkezdődött, bizonyos procedúrákhoz nem foghattak hozzá, amíg a francia cég végleg áldását nem adta a csapat átvételére, erre pedig csak decemberben került sor. Az eredetileg Mercedes-motor köré tervezett autót is a saját erőforrásukkal kellett kompatibilissé tenni, emellett pedig a szakembergárda és a versenyzői felállás átalakítása azt jelentette, hogy a tesztek kései kezdésével együtt sem nem sok ideje maradt a Renault személyzetének levegőt venni.
A nyolc tesztnap során azonban a csapatnál felismerték, hogy jobb autó van a kezeik között, mint amire számítottak, és bár Jolyon Palmert gyakran utolérték a meghibásodások, Kevin Magnussen az ötödik legtöbb kilométert tudta megtenni az összes versenyző közül. Az RS16-os modell erősségeit a technikai részleget vezető Bob Bell foglalta össze.
„Azt kell mondanom, hogy meglepődtünk, és tulajdonképpen egész jó formában vagyunk. Az autó megbízhatóan működött, amiben csak reménykedtünk. Pedig az újratervezése nem volt egyszerű folyamat, amikor ennyire későn született meg a döntés a csapat jövőjéről. Az ilyen dolgok pedig általában nyomot hagynak a megbízhatóságon” – mutatott rá Bell az Autosportnak nyilatkozva.
„Ám elégedettek vagyunk, hiszen az autó súlya és tömegközéppontja is jobb lett, mint amire számítottunk. A teljesítmény is rendben van abból a szempontból, hogy egy következetesen kezelhető autó áll rendelkezésünkre, olyan stabil alapokkal, amelyekre építkezhetünk a jövőben.”
A szakember a pozitívumok kiemelése után azért hozzátette, hogy ettől az autójukat még koránt sem tartják dobogóesélyesnek, és eleinte a pontszerzésnek is örülni fognak. S bár a szezonnyitóra nem sokat fognak változtatni a teszteken látott modellen, az ambiciózus fejlesztési tervük segítségével még idén feljebb kapaszkodnának a rangsorban.
„Noha kétségtelen, hogy az autónak hiányosságai vannak a főbb teljesítményi adatok terén, a leszorítóerőben és bizonyára a motorerőben is, valójában nagyon is jól működik. Rendben van a balansza és a vezethetősége is, tehát egy igazán használható versenyautóról beszélhetünk” – folytatta Bell.
„Rengeteg magabiztossággal utazunk Melbourne-be, abban a reményben, hogy ott gyorsan képesek leszünk felvenni a tempót. Ám realistának kell maradnunk: ha tisztességesen eljutunk a célig és esetleg becsusszanunk a legjobb tíz közé, már azzal is elégedettek leszünk.”