A Lotus Renault GP újra régi formájában volt ma, miután mindkét R31-gyel sikerült az első tízbe kerülni a Japán Nagydíj időmérő edzésén; Bruno a nyolcadik, Vitalij a kilencedik helyet szerezte meg.
Bruno utolsó szabadedzésen elszenvedett balesete nem befolyásolta az időmérő edzésen nyújtott teljesítményt. Új jobb és bal első felfüggesztés került Bruno autójára az időmérő edzésre; az egyértelmű volt, hogy gyenge köridői nem gátolják meg a jó teljesítményben. Vitalij tovább folytatta lenyűgöző teljesítményét az időmérő edzésen, a kilencedik helyet szerezte meg. Egyik R31 sem teljesített mért kört a harmadik etapban, miután a csapat úgy döntött, a közepes keveréken küldi ki őket az edzés végén, így mindkét autó bejáratta ezeket az abroncsokat a versenyre.
Bruno Senna:
"Kissé szoros volt az időmérő edzésre összerakni autómat, de a csapat fantasztikus munkát végzett, miután balesetet szenvedtem a szabadedzésen. Nem tudtam annyi időt a pályán tölteni, mint szerettem volna ezen a hétvégén, azonban az autó hibátlanul működött az időmérő edzésen, a stratégia segítségével pedig sikerült erős pozícióba kerülni a holnapi versenyre. Örömmel várom, hogy felállhassak a rajtrácsra, mivel izgalmas verseny lesz. Ahogy többször már elmondtam a hétvégén, szeretem ezt a pályát és nagyon jó támogatást kapok, így remélem, sikerül a lelátókon nekem szurkolókat megörvendeztetni."
Vitalij Petrov:
"Örömmel állok fel a rajtrács kilencedik pozíciójára. Erősebbek vagyunk itt, mint Szingapúrban és ismét megmutattuk, milyen lehetőségek rejlenek az R31-ben nagy sebességű kanyarokkal rendelkező pályán. Az autó egyre jobb. Jó volt az első- és második szabadedzésen, majd a harmadikban, ez megerősített abban, hogy jó lehetőségeink lesznek. Az autó stabilitása javult a nagy sebességű kanyarokban és a kigyorsítás is jobb, így bizakodva várom a holnapot. Különböző stratégiák lesznek a versenyen, de örülök, hogy ismét visszatértünk."
Alan Permane, verseny főmérnök:
Mennyire elégedett a nyolcadik és kilencedik hellyel?
Elégedett vagyok a teljesítménnyel. Jó nap volt, habár sajnálatos, hogy Bruno balesetet szenvedett délelőtt, ez megakadályozta abban, hogy jó köridőt érjen el az időmérő edzés előtt. A szerelők fantasztikus munkát végezve elkészítették autóját az időmérő edzésre és kényelmesen túljutott az első és a második etapon, jó pozíciót szerzett a holnapi rajtrácsra.
Miért nem mentek mért kört a harmadik etapban?
Úgy döntöttünk, hogy a harmadik etapban kialakuló harcban nem tudtunk volna pozíciónkon javítani – nehéz lett volna legyőzni Schumachert – ezért úgy döntöttünk, közepes keverékkel küldjük ki autóinkat, melyeket bejárattunk, így holnap délutánra kiválaszthatjuk abroncsainkat.
Stratégiailag több lehetőség áll Önök előtt holnap?
Igen. A gumikopás elég magas. Suzuka nagy tapadású pálya, ez pedig kemény z abroncsok számára, így rugalmasnak kell lenni. Este kielemezzük, mi lesz a legjobb megoldás. Jó ötleteink vannak, de még meg kell vizsgálni az adatokat, hogy a lehető legjobb stratégiát használjuk, lehetőséget adva ezzel a fiúknak a holnapi versenyre.