Retro
2016. március 2. szerda, 08:05
Hosszú F1-es karrierje során Michael Schumachert a nagyobb balesetek sem kerülték el a versenypályákon, de a 2001-es melbourne-i szabadedzésen történtek őt aggasztották a legjobban.
A közönség számára talán már feledésbe is merült, hiszen egy a figyelmet kevésbé vonzó edzésről volt szó, Schumacher azonban új tapasztalattal lett gazdagabb a 2001-es idénynyitó legelső gyakorlása során, amikor öt perccel a leintés előtt egy duplaszaltót mutatott be a 6-os kanyar kavicságyában.
A friss háromszoros világbajnokot elmondása szerint egy sárga zászló zavarta meg, amit túl későn lengettek be az előző kanyarban, így hirtelen mozdulattal érintette meg a fékpedált, aminek következtében kitört Ferrarijának hátulja. A német autója irányíthatatlanul a bukótér felé száguldott, ám amikor ott elért a fű és a kavicságy határára, autója a levegőbe repült és kétszer megfordult a tengelye körül, mielőtt földet ért, elkerülve a fallal való találkozást.
Schumacher hamar kiugrott az autóból, és bár az orvosi jármű szállította el a helyszínről, gyorsan kiderült, hogy haja szála sem görbült, így folytathatta a hétvégét. A baleset körülményeivel azonban nem volt kibékülve, és kritikát is intézett a szervezők felé a pálya állapota miatt.
„Amikor tegnap körbejártam a pályát, már éreztem, hogy nincs minden rendben azzal a bukótérrel, hiszen szintkülönbség volt a fű és a kavicságy között” – mutatott rá a német, aki fel is vetette a problémát a szervezőknek.
„A baleset csúnyábban nézett ki, mint amilyen valójában volt. Becsapódás nem is történt, hiszen nem találtam el a falat. Egyszerűen csak szaltóztam, ami az első ilyen eset volt számomra, és nagyon remélem, hogy több már nem is lesz.”
Ez volt viszont az egyetlen eset a hétvége során, amikor nem Schumacher kedve szerint alakultak a dolgok Melbourne-ben. Másnap ugyanis megszerezte a pole-t, vasárnap pedig a futamgyőzelmet is behúzta a szezonnyitón.