Retro
2016. március 19. szombat, 14:48
A 2006-os Maláj Nagydíjon a Renault második alkalommal szerzett kettős győzelmet a gyártó F1-es karrierje során – Giancarlo FIsichella pedig az utolsó diadalát szerezte a sepangi hőségben.
Fisico győzelméhez még egy negatívum is köthető, hiszen az ezt követő egy évtizedben egyszer sem tudott olasz pilóta a dobogó tetejére állni. A renault-s jól járt szombaton, ugyanis 2006-ban már nem volt kérdés, kit tekint első számú pilótájának a csapat, de Fernando Alonso az időmérő edzésen eltaktikázta magát, és csak a hetedik helyen végzett. Az olasz mellé így az a Jenson Button állt fel az első sorba, kinek Hondája nem tűnt győzelemre képes konstrukciónak, a harmadik-negyedik helyen viszont robbantott a Williams.
Nico Rosberg már élete első futamán letette a névjegyét, miután a hetedik helyen zárt Bahreinben, Sepangban pedig a harmadik helyre lőtte be az FW28-ast. Csapattársa, Mark Webber öt századdal maradt el tőle, és sorolhatott be a negyedik kockába, de csak azután, hogy a Bahreinben pole-on álló Michael Schumacher 10 helyes rajtbüntetést kapott motorcsere miatt, így csak a 14. helyről vághatott neki a küzdelemnek.
Az F1-es történelem nyolcadik Maláj Nagydíjának rajtjánál, amíg a két Williams egymással volt elfoglalva, Fernando Alonso az év rajtjával a 3. helyre vágott, a hatodik pozícióból induló, titkos favoritnak vélt Kimi Raikkönen versenye viszont csak három kanyarig tartott. A nagy tülekedésben a red bullos Christian Klien hátulról megpöccintette a McLarent, aki háttal a gumifalnak csapódva fejezte be futamát.
A győzelemért folyó küzdelembe egyedül Fernando Alonso stratégiája kavarhatott volna bele, de a címvédő csak Button Hondáját tudta átugrani második kiállása után, csapattársát már nem. Giancarlo Fisichella harmadik győzelmét zsebelte be Sepangban, amivel a Renault 24 év után ünnepelhetett ismét kettős diadalt – de Fernando Alonso sem volt csalódott, hiszen hét ponttal növelte előnyét a hatodik helyen záró Michael Schumacher előtt.
A német versenyző kéz a kézben hajtott a célig ferraris csapattársával, Felipe Massával (kereken hat tized választotta el őket a célban), de sajnos nem tudta átverekedni magát a brazil pilótán. Juan Pablo Montoya csendes negyedikként zárt, de hová tűntek a Williamsek? Nos, a lenyűgöző időmérős forma után a hasonló versenyen való szereplés hamar füstbe ment tervvé vált: Rosberg motorja 6 körig bírta, Webber pedig hidraulikai hiba miatt állt ki a 15. körben.
Ekkor még csak remélhettük, hogy jó lesz a bajnokság, de Fernando Alonso árnyéka egyre inkább kezdett rávetülni a szezonra…