F1
2016. május 25. szerda, 16:19
Szerző: Bognár Viktor; Fotó: DPPI
Két csapatnál is előnyösebb helyzetből vághat neki a hétvégi Monacói Nagydíjnak az egyik pilóta, miután motorszállító partnerük egyelőre nem tudott annyi egységet gyártani, hogy minden versenyzőnek jusson.
A Renault egyelőre két továbbfejlesztett hajtáslánccal rendelkezik, és ahelyett, hogy mindkettőt gyári csapatuknak adták volna, megosztják azt önmaguk és partnerük, a Red Bull között. A két istállónál tehát a monacói hétvégén az egyik pilóta oldalára billen majd az egyensúly, ám a tervek szerint két hét múlva a Kanadai Nagydíjon már minden autó megkapja az új egységet.
A Red Bullnál Daniel Ricciardo lesz a kedvezményezett Max Verstappennel szemben, míg a Renault Kevin Magnussent választotta ki erre a szerepre, így Jolyon Palmernek kell továbbra is a korábbi specifikációval köröznie.
Az új motort a két csapat már kipróbálhatta a múlt heti teszten Barcelonában, és ott Verstappennek adatott meg a lehetőség, hogy vezesse a Red Bullt, így Monacóban már el tudta mondani első tapasztalatait arról a fejlesztésről, amit tehát ezen a hétvégén nem használ.
„Gyorsan megtaláltam vele az összhangot. Pozitív fejlemény, hogy ilyen jelentős javulás érkezik. Nem könnyű ekkora előrelépést tenni az autóval, így már várom, hogy Kanadában én is megkapjam” – mondta az F1 legfiatalabb futamgyőztese.
Nem lehet véletlen ez az elsőre talán túlzónak hangzó bizakodás, az Autosport értesülései szerint ugyanis az új Renault-motor tényleg komoly ugrást jelent majd a négy autó teljesítményében. Tudomásuk szerint Monacóban 2 tized, a gyors Montrealban viszont már 5 tized lesz nyerhető általa körönként.