A bikások több megbízható forrás szerint is elhatározták, befejezik együttműködésüket a francia gyártóval, hiszen megelégelték az erőforrások megbízhatósági és teljesítménybeli hiányosságait. Olaszországban (ahol taktikai okokból kétszer is motort cseréltek versenygépeikben) például egy vadonatúj erőforrás mondta fel a szolgálatot Ricciardo autójában. Az ausztrál a futam után elismerte, meglepődött azon, hogy a Renault és a Honda rendre komoly problémákkal szembesült.
„Tavaly számítottam ezekre a problémákra” – mondta a Sky Sports munkatársának. „Az új korszak első évében sokkal több ilyen jellegű meghibásodásra számítottam. Az viszont, hogy idén velünk és a Hondával is ez történik, egy kicsit meglepő” – teszi hozzá a tavalyi szezon bronzérmese, aki az Olasz Nagydíj helyszínén viccesen megjegyezte, a Red Bull már „készítheti saját sírkövét”, hiszen jelenleg hét elhasznált erőforrásnál jár, ami hárommal több a megengedettél.
Néhány héttel korábban a Red Bull még a Renault fejlesztéseiben bízott, melyek a korábbi hírek szerint Oroszországban érkeznek majd (azóta felmerült, hogy csak az Amerikai Egyesült Államokban debütálnak), Ricciardo azonban egyre lemondóbban nyilatkozik erről a lehetőségről is. „Most Szingapúrra kell összpontosítanunk, ott ugyanis jó eredményt érhetünk el. A többit majd meglátjuk. Nem hallottam túl sokat ezekről a fejlesztésekről, és nem vagyok túlzottan optimista sem. Ha beépítik az autómba, majd többet kérdezősködöm, addig viszont csendben vezetek” – mondta.
A riporter ekkor megjegyezte, hogy a szóba forgó fejlesztések lassan olyanok lesznek, mint egy születésnapi ajándék, ami elkallódott a postán. Erre a felvetésre Ricciardo a következőképpen válaszolt. „Ha nem kapunk semmilyen fejlesztést, akkor igen, egy kicsit olyan lesz. A tavalyi szezonban is sokat reménykedtünk, hiszen folyamatosan elmondták, hogy ezen és ezen a versenyen több lóerőt kapunk majd. Való igaz, egy kicsivel több lóerő állt a rendelkezésünkre, de sohasem annyival, amennyiről beszéltek. Szóval, amíg nem látjuk a fejlesztéseket, és nem érezzük, hogy vezetésben közben több lóerő áll a rendelkezésünkre, addig nem izgat a dolog” – magyarázta.