F1
2015. augusztus 15. szombat, 14:35
A Red Bull ausztrál F1-es pilótájának már csak egy plusz motorja van, amit szabadon felhasználhat, így biztosan további büntetésekkel fogják őt sújtani a hátralévő 10 futam során.
Daniel Ricciardo idén elég sokat szenvedett a Renault-erőforrások miatt, Ausztriában már a plusz egységhez kellett nyúlnia, ami miatt 10 helyről hátrébbról volt kénytelen indulni. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója úgy véli, hogy a Renault fejlesztései valószínűleg nem érkeznek meg az Orosz Nagydíjig, így kénytelenek beletörődni sorsukba.
„Csalódást keltő a helyzet, de nem sok mindent tudunk tenni” – nyilatkozta az osztrák a Motorsport.com-nak. „Danielnél biztosan kétszer kell motort cserélni, ami 10 helyes hátrasorolást jelent majd, az elsőt valószínűleg Monzában. Sajnos olyan ez a szezon, amit eddig még nem tapasztaltunk.
A Magyar Nagydíj előtti motorfejlesztések is közrejátszottak abban, hogy a Milton Keynes-iek kettős dobogóval zártak a Hungaroringen, de Marko attól tart, hogy ez nem lesz elég ahhoz, hogy továbbra is az élen harcoljanak majd. „Szerencsések voltunk a safety caros szakasszal, a rajtnál viszont kevésbé, és Daniel kétszer is ütközésbe keveredett, pedig esélyünk lett volna a győzelemre. Mindkét pilótánk remek versenyt futott, a stratégia szempontjából pedig döntő fontosságú volt, hogy a végén használtuk a lágy gumikat.”
A fejlődés egy dolog, de a szezon egyik leglassabb pályáját az egyik legtampósabb követi jövő héten, a Red Bullnál pedig nincsenek kétségek afelől, hogy Spa és Monza „büntetni fog.” „A Hungaroring nem erőpálya, de az újítások működnek, az autó egyre jobb, a pilóták pedig magabiztosak” – mondta Marko. „A nyári szünet előtti legfontosabb dolgunk volt, hogy feljavuljunk. Spa és Monza teljesen más téma, Spában esőre van szükségünk, hogy esélyünk legyen az élen harcolni, másképpen lehetetlen.”