Rizi a 4. helyről rajtolhatott volna Stock 600 Európa Kupa Cartagenai futamán

rizi3.jpg

Rizmayer Gábor egész évben fantasztikus eredményekkel örvendeztette meg hazánkat ezzel megköszönve a Magyar Suzuki ZRT támogatását.

Gábor első hivatalos tesztje még február végén volt, Spanyolország déli részén található Cartagena városában. A Suzukis motorversenyzőn már akkor is látni lehetett, hogy kimagasló teljesítményre lesz képes az év folyamán. Mint ismeretes a GSX-R Európa kupán kétszer állt dobogón és többször volt 5. ami nem kis teljesítmény az elit mezőnyben.
Az év utolsó versenyén, amely az elmúlt hétvégén zajlott ugyancsak a történelméről is híres Cartagena-ban Rizi a 4. leggyorsabb köridő elérése után, hatalmasat bukott de szerencsére az esésben csak a GSX-R 600-as sérült. A motor váza eltörött így nem tudott rajthoz állni a vasárnapi futamon, pedig a 4. rajtrácsról indulhatott volna.

A Magyar Suzuki ZRT támogatottját kérdeztük a történtekről.

-Számomra az év utolsó versenye volt a Cartagenai Stock 600 Európa Kupa futam. A versenyre már betegen érkeztem de úgy gondoltam, hogy egy kis nátha nem foghat vissza a versenyzésben így belevágtam. A dél spanyolországi versenypályára nem túl jellemző időjárás fogadott bennünket, hiszen olyan eső zúdult a helyszínre hogy a pénteki hivatalos időmérőket csak több órás késéssel tudták megrendezni. Gyakorlatilag ki kellett ásni a pályát a felhőszakadás által odahordott hordalékból. A lényeg, hogy az első edzésen a negyedik időt motoroztam, aminek kifejezetten örültem a második időmérőn aztán bekövetkezett az, amire legkevésbé számítottam. Az első pár kör után kimentem a bukszutcába kereket cserélni minden ment a maga útján majd, visszamentem a pályára és csak azt éreztem, hogy nem tudok visszaváltani tudtam, hogy a kanyart nem tudom bevenni, ezért úgy gondoltam kivezetem a motort a kavicságyra de a számításom nem jött be és hatalmasat buktam. Nekem nem lett semmi bajom de a motor szerencsétlenül esett és eltört a váz. A versenyt így kénytelen voltam feladni. Reméltem, hogy jó eredménnyel tudom befejezni az évet, de sajnos csak az a vigaszom maradt, hogy javítottam az ezen a pályán motorozott legjobb időmön.

Spanyolország déli részén található Cartagena városának 2500 éves történelmérôl úton-útfélen építészeti emlékek tanúskodnak, Carthago Nova (Cartagena eredeti neve) volt a Római Birodalom egyik legfontosabb kikötôvárosa és polgári találkahelyeként tartották számon. A jelen helyzetben azonban beszéljünk inkább a motorsportról, hiszen Rizi az elmúlt négy napban az itt található világszerte közkedvelt versenypályán tesztelt. A profi körülményeknek és a rendkívül jó idôjárásnak köszönhetôen zavartalanul teltek az edzések. A versenyzôt elkísérte útjára Kovács-Birkás Róbert, aki azon kívül, hogy ebben a szezonban Rizmayer fô szerelôje lesz, az elmúlt idényben a Magyarországi GSX-R Kupa szervizfônöke volt.

Megkértük Gábort, hogy meséljen egy kicsit részletesebben a Spanyolországi tesztrôl.

-Azt gondolom, hogy összességében remekül sikerült a teszt. A technikai háttér a King-Road Motorsnak köszönhetôen hibátlan volt.
Az elsô napon arra összpontosítottunk, hogy egy kicsit szokjam az aszfalton motorozást, hiszen elég hosszú ideig csak Cross-motoron edzettem. A gumikkal is ismerkednem kellett, tehát az elsô nap gyakorlatilag el is telt ezekkel a feladatokkal.
A második nap délelôttjébôl még szenteltünk egy kis idôt a gumik kipróbálásának, majd ezen túllépve megkezdtük az áttétek beállítását.
A harmadik napon következett a legfontosabb része a tesztnek. Lecseréltük az eredeti gyári hátsó rugóstagot egy profi Öhlings szettre majd megkezdtük a futómû beállítását. A feladat elvégzésében sokat segítettek a szintén ott tréningezô külföldi csapatok. Ennek köszönhetôen a negyedik nap a korlátlan motorozásé lehetett, egy nem akármilyen segítôtárssal, Fabrizio Pirovanoval. A Superbike volt sztárja is tesztelni érkezett a cartagenai versenypályára méghozzá egy Alstare Suzuki-val. Az ex világbajnoknak a saját feladatai elvégzése közben jutott ideje arra hogy tanácsokkal lásson el. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy egy ilyen szintû motorversenyzô segítette a munkánkat.

A King-Road Motors és a Magyar Suzuki ZRT támogatottjának idôeredményei is bizonyítják, hogy nagyon hasznos munkát végeztek, hiszen 6 tizeddel megjavította pályarekordját.

Team Suzuki